mandag 11. juli 2011

Syk overlock + sur Shamu = Ny Mani


I går skulle jeg sy på min kjære Babylock som endelig hadde fått NYTT LYS og ny kniv igjen… Lykkelig og glad og spent på om jeg merket forskjell på kniven.
Mange babykjoler lå ferdigklippet og jeg GLEDET meg…

Jadda…. overlocken hikket så høyt at den knakk 4 nåler på 5 minutter.. og jeg hadde lyst til å hyyyle og gråte og ja, alt som tyder på at jeg er en ekte SYNERD til margen.. Babylocken min er SYK!

I dag har jeg sendt den med express til Drammen for rep, olje og rens.
Jeg tror den blir glad. Rett og slett som ny!

Etter å ha snakket med snille, gode og alltid like serviceminded Stein-Frode hos Sysiden.no, er jeg optimistisk og tror maskinen er tilbake på ett blunk.
Humøret mitt steg, de nervøse vibbene roet seg littt og jeg hyperventilerte ikke lenger… ;-)

I dag har jeg klippet og klippet og klippet litt mer, og det går i VESKER.
Vesker kan man nemlig sy på symaskin, man trenger ikke overlock. Ergo jeg har ett PROSJEKT mens jeg venter, og jeg slipper å hekle.. eller vaske… himmel jeg er reddet!

Anitas mobilbi 212

Gulvet er dekket av stoff, linjaler, saks, kniv, merkepenner, applikasjoner, nåler og masse mer stoff… og 15-åringen min sa så fint i kveld:
”Mamma, det gjør INGENTING at det flyter, det skal det nemlig gjøre i en sydames hjem når hun arbeider.”
Har ikke jeg verdens nydeligste jente? Sukk.

Så, frem til overlocken min er frisk og hjemme i hus, kommer jeg til å slenge inn vesker på bloggen. Muligens MANGE.. hehe..

Hope you will Enjoy! Smilefjes

9 kommentarer:

Misemor sa...

Huff - god bedring til overlocken din, ikke morsomt når hikke oppstår nei. ;)
Selv plages jeg med bloggoppdatering i leselistene, men er optimist og tror at alt vil bli bra igjen! =)
Gleder meg til å se veskebilder!
God natt fra Misemor

Eva Mari sa...

Stor trøsteklem til deg og fhv har du maskina hjemme asap og så god som ny! Gleder meg veldig til å se veskeproduksjonen, - og så deilig å ha masse ferdigklippet til gjensynet!

Klem fra Eva Mari :)

sjeroks sa...

Haha, det er helt riktig, det SKAL flyte. Helst i alle rom;P

Krysser fingrene for at ovelocken blir frisk og fin, å snart hjemmeigjen:D
En stor klem til deg:D

Trine sa...

Å huff! Katastrofe! Jammen godt at det går an å fikse det! Gleder meg til å se veskene dine poppe opp her inne! :) Ha en fin kreativ dag! :)

Innestemmen sa...

Han i Drammen tror jeg er en lock-magiker, så det blir bra!
Gleder meg også til å se vesker =)
Klem Siv

Shamu sa...

Jeg er så glad for at jeg får så god støtte ute i blogglandia! O lykke jeg er glad dere finnes og at dere sprer glede rundt dere! :-))

TAKK!

sjeroks sa...

De to gamleste, vil det si så gammel at jeg har fått dem av noen andre, eller vil det si noen av de gamleste jeg har kjøpt? thihi. Det skal gå fint. jeg er veldig flink til å spare de nye stoffene mine. thihi. Å ja, jeg bør nok starte å klippe og sy nå ja. :D Gleder meg til å se veskene du holder på med:D Jeg hadde sotte å sutra om min måtte inn thihi.

Shamu sa...

Sjeroks, det betyr de første du skaffet deg... hehe...
GLEDER meg til å se!
Klem

Lisbet sa...

Endelig ferie i dag, men sukk måtte til kiropraktor med låsning mellom skulerbladene. Håper det går fort over for det smitter det du driver med :-)" Aldri så galt enn at et er godt for noe " heter et vel , så blir det helt sikkert fine vesker også kjenner jeg eg godt. Obs har visst to jeg skulle ha gjort ferdig også...