onsdag 6. juli 2011

Ryddesøm før flyttedrøm

Vi flytter jo ganske straks, og det er ikke til å stikke under en stol at hu mor har “litt” stoffer…
Jeg har fortrengt antall esker min mann talte, for det er ett stort antall.. i tillegg til ett par skaper fulle. Jo, nei, ja.. det kan være lurt å gjøre noen tiltak. Har jeg hørt.

Kanskje jeg kan inspirere deg til å bli med på 3 ukers ryddesøm?

Mitt mål nå er å tømme mest mulig stoff fra lageret mitt, i løpet av 3 uker.
Dvs at jeg må sy, sy, sy og sy. Og klippe. Man har det travelt med andre ord.

Jeg skal IKKE handle nye stoff, bortsett fra nødvendige kjøp i forhold til bestillinger og basisstoffer som det går tomt for. Men i prinsippet NEI, du er med på tanken regner jeg med?

5juli

I Oktober skal jeg trolig bidra på Salgsmesse i Flekkefjord, og i den forbindelse må man jo ha litt utvalg av produkter.
Ergo kommer jo denne ryddesømmen GODT med. Æ e jo pjaktisk!

Er du med? 3 ukers ryddesøm? Det skal bidra til:

- mer plass i hyllene dine
- mulighet til å shoppe mer i August
- Mange nye, spennende og inspirerende blogginnlegg
- økt kreativitet
- mengder med syglede
- penger i kassa om du selger?

Have fun! Det har jeg!
I dag har jeg klippet 4 barnekjoler i størrelse 3 år som skal bli ferdig i morgen. Jeg GLEDER meg til å vise dem til dere.

15 kommentarer:

sjeroks sa...

Jeg er med;) Men jeg har litt andre prosjekter også, så det blir nok ikke like intensivt som deg;)
Men jeg har handlet inn endel stoffer den siste uka, så med unntak av dem så skal jeg ikke handle mer.
Skal også være med på 2 markeder i August, å er ganske tom for produkter etterfestspillene. Så her trenges det også å sys opp litt, samt at det egentlig ikke er plass til de siste stoffene jeg har handlet inn:P Her er det meldt regn fra torsdagen av, å da kan jeg ikke lengre holde på med mine uteprosjekter, altså en gjylden mulighet til å sy sy sy;)

Lykke til:D Får håpe vi får mange vakre å flotte kreaksjoner ut av dette:D

Kaja sa...

Jag borde nog vara med också. Det är alldeles för mycket tyger här. Jag har faktiskt sålt en del som har för barnsliga motiv som mina barn har vuxit ifrån.

Men, jag tänkte ta lite sommarlov från symaskinen.... Vi får väl se om det går. ;-)

Lise sa...

Lykke til. ;)

Hannelt sa...

Jeg har fortatt litt slanking av stofflageret de siste månedene, men har nok ikke samme mengder som deg. Dessuten har jeg nettopp jeg nettopp bestilt noe nytt *ups*
Blir spennende å se hva du tryller frem! Klem -H

EllenSand sa...

Jeg har allerede holdt på med dette noen uker. Fikk brukt opp alle barnestoffene i jersey. Men så begynte det å komme mystisk mange pakker i posten med nye barnestoff. Tenkte jeg skulle sy stilongser til Ingvar til høsten, men det tok visst litt av i stoffkjøpingen. Og så kom salget på S&S, og nye stoff kom i posten. Så hos meg ble det ett skritt frem og re tilbake.
Så jeg prøver igjen. Men det blir nok mest sying eter sommerferien.
Gleder meg til å se hva du får ut av dette.
Ellen :)

Shamu sa...

sjeroks - Da har jo du det enda mer travelt enn meg. Men du er så god på sånne ukesrassiaer eller symaniaer.. hehe.. så jeg tviler ikke på at du fårr det til. Men KJEKT at du blir med på utfordringen min. hihi..

Kaja - Sommerferie fra symaskinen? Iiiik? Eneste gangen jeg klarer det er om jeg reiser bort og ikke kan ta den med. Som at vi skal til Spania. JEg kommer til å dø litt av abstinenser.. hehe..

Lise - haha.. Takk!

Om man ikke har så store mengder er det allikevel lut å ta ett raid og sy opp litt. ;-)
Ha en strålende syuke!

Shamu sa...

EllenSand - Så flink du har vært!! På en måte.. hehe.. men du har jo det!
Jeg kjenner at jeg skla være like flink. Har masse prosjekter ved siden av bestillinger. Målet er å få sydd opp en 3-5 kjoler i hver størrelse, bukser, litt skjørt kanskje, noen voksenkjoler og skjørt, vesker og strikkepinnemapper. Alt før Oktober.
Jeg føler jo at jeg har masse stoff som egner seg til dette. hihi.
Så kan jeg deretter snope meg koselige nye stoffer.
Nå kommer jo S&S med ny katalog i September, så jeg må forte meg! fniiiis

Diamondgirl sa...

Å, skulle gjerne vært med, men nå er det jobbejobbejobbe de siste dagene før 3 uker ferie ;-)
Kaaaanskje jeg får gjort noe de to dagene vi ikke er bortreist.
Men ja, jeg BURDE så absolutt slanket lageret litt- særlig etter det salget på S&S....
Lykke til med prosjektene dine, både søm og flytting!

Shamu sa...

Diamondgirl - Det er helt utrolig hva man får gjort på ett par dager, hvis man går inn for det.
Jeg har lydbok på øret og er effektiviteten selv når jeg går inn for det. ;-)
God ferie og lykke til med litt intensiv sying innimellom. :-)

kaoz sa...

hihi,klart du er pjaktisk :D
Gleder meg til å se hva som kommer ut av 3 uker intens sying!

Jeg sliter litt med måtehold og impulskontroll når det kommer til stoffsjååping ;)Og er derfor inne i en sånn periode som du skal i gang med "sy opp det jeg har og spar til overlock" :D Foreløpig har jeg sjåppet mer enn jeg har spart... :P

Var forresten hjemme en tur for et par uker siden, og innom forus for litt annen sjåpping ;) Og der møtte jeg på en liten stilig kar i shamubukse.Det er tøft:D

Trine sa...

Hei!
Ja skal si du har startet NOE nå! Det blir kjempegøy å se hva som kommer ut av dette! Spennende! Jeg skal prøve å "bli med litt!" :)
Lykke til! Have fun! :)

Litefrø sa...

Jeg har allerede holdt på en liten stund:) hyllene skriiiker etter luft, og mannen hyyyler over kaoset som råder i min sy hule... Nå er ikke jeg like effektiv som deg, men jeg skal ikke kjøpe nytt, og jeg skal sy opp mer stoffer! Jeg skal faktisk ikke kjøpe stoffer før jeg skal til kjøbenhavn!:)

Monica Therese sa...

Jeg kan prøve ;)
Står uansett og heier på deg om ikke jeg får det til selv ;)

Shamu sa...

Kaoz - Nammen. Funker det ikke altså? hehe...
Du får sy enda mer!
Så gøy at du har funnet en Shamubukse live liksom.. jeg kjenner jeg blir GLAD!

Trine - Takk takk! Ja, dette blir spennende! Spesielt hvor mye jeg får tid til å sy. Men jeg gjør så godt jeg kan, innimellom gressenketilværelse og 3 barn og hus som skal kontrolleres.. hihi.. Men gøy er det!

Litefrø - Jippi!! Gøy gøy gøy å ha medammensvorne.. hihi...
Lykke til til deg også. Vi skal vel kose oss!

Monica Therese - Det handler ikke om å vinne, eller sy opp alt, men å ha fokus på ryddesøm. ;-) DET klarer du! Heia! klem

Berna Marie sa...

Jeg blir selvsagt inspirert til det samme! Sånn realistisk sett spørs det om det blir noen storproduksjon med en seks ukers baby, og for tiden syk 2 åring. Men jeg gleder meg til å prøve!:))