torsdag 7. juli 2011

Shamu “Arbeid pågår”

DSC_9628

Da jeg var lita jente var jeg veldig opptatt av biler, småbiler.
Hver gang jeg var i Flekkefjord hos mormor fikk jeg 10 kroner dagen som jeg brukte på småbiler. Disse elsket jeg å stille opp på linje, lage historier rundt og ha det gøy sammen med. Jenter kan også elske biler nemlig.

Da jeg fikk min eldste datter var jeg veldig opptatt av at hun skulle få styre sine interesser selv. Ergo, fikk hun en dukke måtte jeg også kjøpe en bil til henne. Her skulle ikke noe styres…
Men, jenta var jente til fingerspissene.. dukker, blomster, diamanter, perler, ROSA og ja, alt som er typisk jenter som igjen var så langt fra sånn jeg engang var da jeg var liten. Jeg gav opp. Hun ble ROSA prinsesse, en nyyydelig prinsesse også.

Nå har jeg sydd en kjole som jeg håper kan få bo hos en jente som kanskje savner en bilkjole. En skikkelig eventyr-bilverden-kjole med veiarbeid, tunneller og traktorer. Lykkekjole!

Kjolen er sydd i en deilig, myk interlock med innslag av stripete jersey, hvit ribb og en gul rillet ribbrest fått av min kjære Jubel en gang for lenge siden.
Knapper, bare derfor og en solid gnist av GLEDE.

Størrelse: 3 år

Kjolen kan kjøpes i
butikken.

DSC_9624

4 kommentarer:

sjeroks sa...

Jeg også lekte med biler når jeg var liten,så denne kjolen falt helt i smak;)
Du er superflink søta:D

Maren sa...

Åh, denne hadde lille Maren digget!! :-D


(store Maren gjør det og)

Innestemmen sa...

Knallkuuul!
Klem Siv

Shamu sa...

Tusen takk dere! :-))

Godt å høre at jeg ikke er alene guttejente.. hehe...
Det fine er at NÅ liker jeg jo kjoler da, så det gikk bra med meg også. fniis.