søndag 10. juli 2011

Stalltips om Magisk Saks



For ca 2 år siden, om ikke mer, kjøpte jeg denne saksen på Kreaktiv på Kvadrat i Sandnes.

KAI N5210 heter den.

Damen på butikken anbefalte den sterkt og sa at dette var saksen som aldri ble sløv! Hun brukte den selv på både PAPIR, STOFF, vlisofix og ja; her var det ingenting som het “stoffsaks” og “papirsaks”.
Ikke nok med det, man kunne slipe den ved å klippe løst ut i luften med den(!).

Jeg må innrømme at jeg ble en smule skeptisk og ikke trodde på henne.
Det var da måte på salgstriks….

Men nå, minst 2 år etter har jeg en saks som kan:

- Klippe i stoff
- Klippe i papir, kartong, mønsterpapir
- Klippe i vlisofix

- Den er sylskarp på hele bladet og kan klippe de mest nøyaktige små detaljer.
- Den blir ALDRI sløv!

Det magiske er at om jeg syns den kan virke en anelse seig i tykke stoffer, så tar jeg ett håndtak i hver hånd og klipper som en maniac ut i løse luften.. LUFTSLIPER den rett og slett, og VIPS så har jeg en saks som er så god som NY! Det er knallgøy å trylle!

Denne saksen er MAGISK.

Jeg tror jeg betalte ca 250,- for den. Den finnes i en ekstra lang utgave også. Den ønsker jeg meg til bursdagen kjenner jeg.

Skal du investere i en saks, så kjøp denne!

19 kommentarer:

Diamondgirl sa...

Den har jeg og! Men har aldri prøvd den på annet enn stoff... HAr prentet inn i mannen og ungene at dette er mamma sin stoffsaks, og den skal ALDRI, ALDRI brukes til papir!
Hm, kanskje jeg allikevel kan bruke den til å klippe i mønsterpapiret allikevel da?!
Er ihvertfall veeeeldig fornøyd med den ;-)

Shamu sa...

Klart du kan bruke den til alt. Jeg gjør jo det, hver dag, og den har aldri blitt sløv.
Husk å jevnlig klippe klippe klippe ut i luften med den, så går den tilbake til sine magiske skarpe opprinnelige aner. ;-)

Rudolfine sa...

Stilig!
Takker for tips, og skal jammen se etter en slik saks.

Komadyret sa...

Takk for tipset, jakter på en god saks ;)

Shamu sa...

Bare hyggelig! :-)

Monstermønster sa...

Knalltips! Den skal jeg jommen se etter!

Hos meg og av meg sa...

Hva heter saksa???

3prinser sa...

Takk for nyttig stalltips! Jeg har en super stoff saks, men den er kun til stoff... så det hadde jo vært flott med den saks som kan klippe alt uten at jeg trenger å være redd for den ja...

Shamu sa...

Ja, jeg ser at jeg glemte å legge inn navn på saksa.
Det står på bildet, på selve saksa. Men nå har jeg oppdatert innlegget. ;-)

Saksa heter KAI N5210.

Lise sa...

Tusen takk for tips. :)

karna sa...

Takk for tips! har samme saksa men har som flere her fredet den for annet enn stoff ,-) Tittet forresten på den tidligere stoffsaksa, nå papir/kartong/stoff og jammen var ikke det å KAI.
Så mye inspirende du syr!!

Mari sa...

Oi, for et supertips! Takk! En slik en skal jeg jammen investere i.

Anonym sa...

Jeg har en større variant, MEN jeg klipper ikke papir med den. Nå kostet den vel nærmere 1000,- så jeg tar ikke sjansen.

Siri @ Strikk og tøys sa...

Tusen takk for tips! Dette høres fantastisk ut! Ingen tvil om at god saks er avgjørende.

Anonym sa...

Er du fremdeles like fornøyd med saksen?? -Vurderer å kjøpe :)

Anonym sa...

Er du fremdeles like fornøyd med saksen din? Vurdere å kjøpe en slik :)

-Perle humør

Shamu sa...

Jeg er fremdeles superfornøyd med saksen. Hadde kjøpt den igjen og igjen og igjen, men det er jo ikke nødvendig, for den blir ikke utslitt. :-)

Janne sa...

Ja, jeg gleder meg til den kommer! Har du prøvd den noe på tynne blondestoffer?

Shamu sa...

Janne - den fungerer på alle stoff. :-)