lørdag 9. juli 2011

Har du prøvd å bytte pære på Babylock Imagine?

Maskin8

Det har nemlig JEG!
Trådkaoset på bildet over indikerer bare LITT av min svært så kraftige irritasjon, frustrasjon og hoppende PMS-sinne over denne så UMULIGE oppgaven!

Pære hadde jeg kjøpt sist helg, med diverse forsøk på å få ut den gamle pæren på forhånd, uten hell.
Med litt god gammeldag veiledning på butikken, kjørte vi hjem med pågangsmot og glede over at LYSET var innen rekkevidde.

Det viste seg å fremdeles være umulig.

I dag satte jeg mannen på saken. Han er STERK, og pæren satt BOM fast!
Etter diverse forsøk av en mann som normalt ALDRI gir opp, endte han opp sånn her:
Maskin6

Av gårdekåre til butikken for å få litt kvinnelig list og HJELP!
At en liten lyspære skal være så vrien hadde vi aldri trodd…

Han kom hjem med Babylock UTEN pære, damen hadde med mye list og lempe fått den løs. ENDELIG!
I tillegg viste hun seg å være like hjelpsom og snill som alltid, min kjære grønnkledde fikk nemlig med seg en magisk skatt, en sak som er beregnet på bytte av slike pærer.

Ser ut som en kork….
NB – Den er verdt TIMESVIS med kruttsinne, så løp og kjøp!

maskin1

Tryll Tryll! Min kjæreste mann som aldri gir opp, han klarte faktisk å skape lys og varme på syrommet mitt!
Jeg er LYKKELIG!

Tips: Tre denne saken inn på pæren, trykk inn og vri mot høyre (?).
Uten denne saken er det mildt sagt umulig…

Det ble LYS!

maskin2
La det vare i minst 2 år til!

BTW. Maskinen har også fått ny kniv i dag! Så gjett om jeg skal igang med å sy sy sy i kveld!
Har foreløpig en kjole på bestilling og 2 små kjoler ferdig klippet. Disse skal i ilden i dag! Tjohei!

For å gjøre min maskinpark enda lykkeligere, så har jeg ENDELIG hatt min kjære Janome MC6600 Pro på SERVICE.
Himmel.. han synger av glede nå!
4 år har jeg sydd på den uten å ha den på service. 4 år med MASSE søm og ingen trøbbel.
Nå er den oljet, børstet, filt og pusset – den SKINNER!

Maskin3

3 kommentarer:

Innestemmen sa...

Veldig greit med lys i tunnelen, huffameien =))
Nå blir det flere fine sy-ting å beundre =)

Lyse tanker fra Siv ;)

Anonym sa...

Den dingsen oppdaget jeg i 88, da jeg måtte skifte lyspære på min overlock, den gangen fulgte den med da jeg kjøpte maskinen, :),
klem svigermor

Shamu sa...

Ja, nå kan det endelig sys med lys og skarpe kniver og symaskin som synger. DET er hva sylykke handler om. :-))

Svigermor - Ikke mye som følger med lenger nå til dags, nå er alt ekstrautstyr man må kjøpe utenom. Det verste syns jeg jo er at det ikke står noe i bruksanvisningen om at dette kan være nødvendig. Der sto det bare at man måtte fjerne dekselet og bytte pære... jadda.
Heldigvis har vi butikk med fantastisk service her, så da gikk det greit. :-)