onsdag 22. oktober 2008

Tunika m/hette "Rosa elefanter på musejakt"

HPIM1440

Jeg har lekt meg og hatt det gøy! Veldig gøy! Og det har elefantene mine også hatt.. hihi...
Mens jeg sydde begynte de å jakte på mus, rett og slett for å bevise at Shamufanter ikke er redd mus... men de fant ingen mus.
Hvis du ser godt etter, så ser du jaktblikket i øynene deres. Rosa elefanter kan også være skumle, nemlig.

Jeg har fått en bestilling på en tunika, ellers frie tøyler. Mulig de ble litt for frie.. hihi..
tunikaen har nemlig fått endret litt fasong fra tidligere, samt at den har fått hette! Å, jeg elsker spisshetter på barneklær.
I tillegg har jeg jo puttet på to små shamufanter, de er i slekt, det kan man se på fargen på øynene; Råsa!

Hetten er foret med samme stoff som den minste elefanten er innehaver av.
Jeg har laget knappelukning i halsen, slik at den blir tett og god i halsen.
Ermene har fått ribb avslutning, for å sitte bedre på korte barnearmer.

Det som er moro med denne tunikaen er at den kan brukes som kjole sånn litt før den egentlig passer.
Den kan også brukes som en lett anorakk, da det gamle dongristoffet er litt kraftig, selv om det er supermykt og godt. Det har vært sengetøy engang, så det er bare dongrietterlikning (langt ord).
Så, egentlig er det faktisk 3 plagg i ett: Kjole, anorakk og tunika.. det burde egentlig vært ett kinderegg med, jeg ser det nå.

Hvis Monica i Farsund syns jeg tok litt vel av på denne tunika oppgaven, så blir nok denne solgt videre og jeg syr en vanlig tunika til den lille Farsund jenta.
Men nå får vi se hva dommen bringer.. hehe..

Størrelse: 1-2 år.


HPIM1441

HPIM1442

Jeg testet den ut på min datter som bruker 86-92, og den sitter som ett skudd.
Perfekt passform, tett og god i halsen, tett og god hette samt luftig og god modell.

HPIM1436 HPIM1438
HPIM1437

2 kommentarer:

LilleLeo sa...

Aldeles lekker smekker tunika!! Og aller deiligste lille A! *elsker*

Anonym sa...

Heisann snuppa:)
Jeg bare MÅTTE innom en snartur og fortelle deg at disse elefantene dine er så utroooolig skjønne:)
Ha ei trivelig og kreativ og koselig og formgivende helg:D
Klæm fra Pia