onsdag 22. oktober 2008

Hengslebukse "Dagfinn ser stjerner"

HPIM1454

Dagfinn er en nysgjerrig katt som vil ha med seg det meste. Han er lat, glad i mat og en smule uheldig.
I dag har Dagfinn hatt nok ett uhell, han ramla ned fra vindusposten, ble litt blå og lilla og ser helt tydelig stjerner i det ville blikket sitt....

Eller var det sånn at han heller drømte om å bli en stor stjerne i Kittywood?.... ja.. det er det bare Dagfinn som vet. Stjerner ser han, fine stjerner.

Denne hengslebuksen er sydd til en Farsundbo som tok litt av da hun bestillte. Jeg har hatt en morsom prosess med masse plagg på planlegging. Sånne oppgaver blir man glad av! Jeg håper inderlig hun blir like glad!

Buksen er sydd i størrelse 1-2 år.
Den har fått lilla ribb nede i foten slik at den kan brukes tidlig, samt at den får en god passform.
Lille fete pus er sydd i samme stoff for å knyte fargen på ribben sammen med resten av buksen.
Jeg har brukt hvitt skråbånd og hvite knapper for å ta igjen det hvite i stoffet, og for å gjøre buksen litt gladere.

Bak i ryggen har jeg lagt inn strikk, slik at buksen får en mer tettsittende passform over overkroppen.

Stoffet i selve buksen er helt fantastisk kult!
Jeg skulle gjerne hatt mange mange meter av dette ja.

Størrelse: 1-2 år.


HPIM1453 HPIM1456HPIM1455HPIM1457

2 kommentarer:

LilleLeo sa...

OMG så kul! Jeg vil ha en slik til Lillebror!!

Ruth sa...

Du lagar så mykje fint!! Den som kunne sy...