tirsdag 28. oktober 2008

Bursdagsgave til mamma

HPIM1545


Mamma er vel årsaken til at jeg er hekta på håndarbeid. Hun er selv avhengig av å ha noe i hendene, avhengig av å skape.

Hun ønsket seg noe hjemmesydd, så da tenkte jeg at jeg ville lage noe som hun kunne bruke til sin yndlingshobby, nemlig strikking.

Jeg sydde en strikketøymappe, samt to forede bærenett, som jo da faktisk ble vesker, eller bærenett delux... hehe...
Alle tre tingene er sydd av de samme to stoffene, slik at det blir ett matchende sett.

Mamma ble superduperfornøyd!!


STRIKKETØYMAPPE:
Strikketøymappen har rødt fòr (det glemte jeg å ta bilde av).
Jeg har i tillegg fått satt i 4 maljer på toppen, da mappen i størrelse er perfekt til 4 nøster garn.
Mamma har ønsket seg en mappe med flere hull på toppen, da hun gjerne strikker med flere farger på en gang. Det syns jeg var en genial ide, så dermed ble det implementert i mine fremtidige strikketøymappe prosjekter. hihi..


"Modal"
HPIM1539
HPIM1541


BÆRENETT ALA DELUX:
Disse er sydd som de vanlige bærenettene, bare at de er helforet og vrengsydd. De kan dermed brukes på begge sider.
"Hidra" har også fått knappepynt.

Tanken med disse er at mamma skal oppbevare strikkeprosjekter i dem.
en genser krever jo masse garn feks.
Da nettene/veskene er forskjellige, men matcehnde, kan hun se forskjell på hvilket prosjekt som er i de forskjellige.

Dette er gøyere enn Rema poser altså!


"Flekkefjord"
HPIM1542

"Hidra"
HPIM1543

11 kommentarer:

Anonym sa...

Heldig mamma!
Kjempe fint.
:-D

Anonym sa...

Disse var bare helt sinnsykt flotte. Stoffet var bare helt supert.

Så flink du vennen:-)

Mammadragen sa...

oioioi- kjempefint (= lyst på lyst på)!!!!! æ like så godt designet ditt :) er ofte å sikler i nettbutikken din :) og snart er det jul....

Gurimalla! sa...

De ble knakende flotte! Herlig stoff. Tenker mor ble glad ja.

Shamu sa...

Tusen takk for ros!

Anonym sa...

Hei.
Kjempelækkert!!! Du lager passe kjempefint. Er ofte innom siden din.

Mariann S Sæbjørnsen sa...

Du lager så utrolig mye flott! Jeg bare koser meg inne på bloggen din!
God helg og klem!

Anonym sa...

Du hadde mye fint på bloggen din! Det må nok bli en titt i butikken din også, ja. Jeg har myyyye stoff liggende som skal få kjørt seg en runde med symaskinen, men nå er det strikkepinnene og heklekrokene som styrer showet. Bloggen din inspirerte meg litt nå, så kanskje jeg klarer å rive meg løs fra pinnene en dag eller to?

Anlen sa...

Så heldig mamma du har:) Og så kanskje litt heldig du også, dersom det er mamma som har inspirert deg! Du lagar så utrulig mykje flott!

Hobbymegher sa...

Dette settet ble bare nydelig, som alt det du lager!! Håper du får en fin lørdagskveld! Og god bedring..! ;0)
Klem, Lille-T.

Heidi sa...

Utrolig fine vesker! Du lager så mye fint!!!