søndag 13. november 2011

LP-skål/lysestake “Villagepeople”

100

Det er mange som lager LP-skåler, og det har de gjort lenge.
Dette er altså ikke en oppfinnelse jeg har funnet på.
Men jeg har siklet på disse i en evighet og litt lenger, og trodd at det var vanskelig å få til, ergo jeg har ikke engang vurdert å lage dem selv.

Så er det nå slik, at tilfeldighetene rår og jeg elsker det vi kanskje kaller tilfeldigheter, som jeg kaller “min plan”:
Jeg var på Loppebutikken i Flekkefjord, åpent hver lørdag, for å kjøpe knallgrønn kontorstol til 50 kroner og masse juleduker til nyhuset.
Der kom jeg i snakk med en søt dame som skulle kjøpe en utrolig kul retro lampe.
Hun sier så til meg: “skal jeg gi deg en hemmelighet? Kjøp en LP plate, sett ovnen på 150 grader og form en skål. De er knalltøffe!”

Jeg måpte litt og måtte hente meg lykkelig inn, for her sto jo damen og fortalte meg at jeg skulle lage LP-skåler!
Jeg er jo lydig…. så jeg handlet en LP og en singelplate og dro hjem for å prøve…

102

I dag måtte platene til pers, og jeg var yr av forventning.
Jeg smeltet og formet og engasjerte også min farsdagsutsovede mann, og vi klarte det!
Lett var det også, og GØY!

SÅ kom den besteste biten.
Jeg er jo absolutt ikke noe glad i å gjøre samme greie som “alle andre”.
Jeg ELSKER å gjøre det til mitt eget, med min egen lille vri.
Den såkalte tilfeldigheten, rettere sagt: “min plan” førte til at jeg gjorde LP-skåla til en ny greie; en skål på stett!!

Juhuuuu! Jeg er SÅ fornøyd! Den ble jo knalltøff!!!
Det beste av alt er at om man snur den rundt, fungerer den helt supert som kubbelysholder, og den er knalltøff!!

Denne som er avbildet her, er gitt bort til min reservefar som har huset oss i 2 1/2 måned mens vi ventet på å flytte inn i vårt hus.
Han ble SUPERGLAD for den, og da ble jeg enda gladere. Snille Tor Jørgen!

Nå er jeg bare på jakt etter flere plater; LP og singler. Hjelp!!!
Loppebutikken åpner ikke igjen før neeeeste lørdag! Hulk!

Har du masse plater og kjører forbi Flekkefjord, kom gjerne innom Allégaten 6! Jeg har kake!

Ha en strålende kreativ kveld!

104

3 kommentarer:

LilleLeo sa...

Den ble superkul!

Sydrøm sa...

La du den inn i ovnen, ventet litt også formet dn?
Ble utrolig kul!!!!

Shamu sa...

Takk Leoen min! :-))

Sydrøm, jepp, det var så enkelt! :-)))