mandag 28. november 2011

Bukse “Tante Molaug”

DSC_0492

Knalltøff bukse sydd etter mønster fra Tante Mies nye bok “Barneklær på 1-2-3”.
Jeg skal lage ett eget blogginnlegg om selve utprøvingen og anmeldelse av boken. Følg med!

Denne buksen hadde jeg lyst til å sy av flere grunner.
Modellen er smal, og det passer mine smale barn veldig godt. Dessuten pleier jeg å foretrekke å sy mer ballong/pose-modeller, så det var spennende å prøve noe nytt.
Ikke minst er jeg vant til å sy med ribb i midje og ben, så dette ble masse nytt på en gang.

DSC_0450

Buksen fikk en kjempemorsom fasong, og den satt som ett skudd på lillemor.
To lommer i front er kjempemorsomt og kan i følge frøken modell; brukes til ALT!

Strikk i livet og beina gjør buksen praktisk og behagelig.

Stoffet er vintage og har vært ett sengetøy fra 70-tallet. Nydelig, nyydelig og totalt herlige retro farger. Just the way we love!

DSC_0489

Størrelse på buksen: 5 år

Buksen kan kjøpes i butikken.


DSC_0480

Ingen kommentarer: