fredag 4. april 2014

Storbyferie og inspirasjonjakt

Photo 31.03.14 13 29 17 (HDR)

På mandag var jeg på roadtrip med mamma til Stavanger.
Vi hadde ett viktig ærend, men tenkte at vi kunne gjøre dagen ekstra morsom med å innføre litt fargerike og inspirerende elementer underveis.

Første stopp var sentrum, med obligatorisk besøk i #fargegata.
For ei gate! Jeg blir så skrekkelig glad av å gå og vandre her. I tillegg har de landets mest fargerike butikker her. For en GLEDE!

Photo 31.03.14 12 07 02

Nederst i fargegata, litt til høyre over veien, finner vi byens beste skattekammer. Jeg er ALDRI i Stavanger uten å ta turen innom Fretex i Breigata.
Butikken bugner over av skatter, retro, vintage, nye, gamle, kule, stygge, vakre, morsomme, ubrukelige, nyttige og inspirerende skatter.
Jeg kan bruke opp mange timer der inne, om jeg får lov, det fikk jeg ikke denne gangen.
Jeg glemte å ta bilder av hele skattefunnet mitt, og det er skrekkelig dumt, for jeg fant masse kult!
Men disse skoene skal dere få se. 69,- og akkurat riktig størrelse. Ubrukte ser de også ut. Taddaaaa!!!

Photo 31.03.14 12 31 02
Vakre…….


Mens vi var i byen kom min vakre datter og møtte oss. Hun er vant til å bli med på til tider litt snevre butikker når hun er med oss. Men vi koser oss skrekkelig masse, og som hun sier: “Mamma, dere to er som to småunger i en godtebutikk!” Hahaha…

Her har hun og mormor handlet garn til ett halvt lappeteppe hun skal få i jeg-er-voksen-og-flytter-for-meg-selv-gave.
Det andre halve teppet har jeg heklet ferdig, så dette blir ett mamma/mormor-prosjekt. Massevis med glede, sjarm og kos i teppet. Hun kommer til å elske det. ALLSLAGS farger! Gøy!

Photo 31.03.14 14 27 35

Jeg har 2 butikker jeg ALLTID må innom, og flere jeg ønsker å nå innom, men jeg bruker alltid så mye tid på disse to butikkene, at jeg ikke rekker de andre butikkene.
Her er butikk nummer 2, noen som kan gjette hvilken jeg er innom her?

Photo 31.03.14 14 54 25 (1)

Det er svært viktig å ha personlig assistent, eller såkalt klippe-bære-hente-leggepåplass-skyvevogn-hjelp. Mens mammaen løper rundt som en gal for å nå å se og plukke over alt før tiden renner ut. Herlighet for ett styr, men sommerfuglene og adrenalinet er på topp hele tiden. Sååååå moro!

Photo 31.03.14 14 54 37

Etter på var vi på restaurant og spiste burgere og pommfrittes til en hinsides pris, ikke var det godt heller. Jeg ble igrunnen så satt ut av den dårlige maten at jeg glemte å ta bilder der.
Men, mens vi ventet på maten filmet jeg mammas lynraske hekling. Er det mulig sier jeg bare! Se her:

Lynrask hekling av oldemorsruter

3 kommentarer:

Vibbedille sa...

Ikkje rart det blir mange flotte tepper med DET tempoet hehe

Jepp, du er på en ELKS ELSK butikk!! Stoff og stil, eg syr ikkje, MEN de har MYE kjekt/kult-MÅ HA dilldall der inne ;)

KOS deg og ha ei eventyrlig herlig fargerik helg ;)

Klem Vibbedille ;)

rockefår sa...

Sparkjøp først og stoff og stil etterpå ser det ut til. Har meg en tur innom der "av og til" kan du si;-)

Unknown sa...

This morning we want to point out two companies which will be impacted by the hermes outlet Chesapeake earnings call. First up is SandRidge Energy (SD) which now must compete with the company for access to capital if they in fact decide to sell-off any of their remaining acreage replica rolex in the Mississippi Lime. We think that is less of an issue when considering that a sale is not getting done as soon as investors were led to believe replica handbags. In our opinion we do not think that this is an indictment on the attractiveness of the play, but rather just the political situation here in the Western world. This does make us back off of our claims replica wathces of near-term price action higher based off of this news, but not long-term for which we do remain bullish on shares. We think that the company's current quarter will be much like the same, solid results with exception wells from the likes of Alfalfa County. The kicker for gucci replica investors will be the news from the Mississippi Lime Extension play in Kansas.