onsdag 30. april 2014

Da slapp katten ut av sekken.. Taddaaaa!

DSC_4173

I denne lille perlen av en butikk, midt i Flekkefjords travleste gågate, blir Shamuklær og utstyr endelig tilgjengelig for alle fine mennesker. Hver dag!
Midt inni Leanas sjarmerende og fine Pernille-butikk, holder vi nå på å stille ut og lage en morsom brukskunstutstilling med mine barneklær, vesker, sjal, mapper og luer. Guriland så GØY!

DSC_4169

En time før stengetid i byen, tok min kjære og meg beina fatt og spaserte gjennom fine blomstrende vår-gater bort til sentrum og Kirkegata.
Det er på sånne dager man setter pris på at man bor midt i sentrum. Man kan liksom delvis innrede en butikk helt uten bil. Tjohei!

Jeg gikk to turer med plastkasse og IKEA-poser, mens mannen min fikk æren av å bære stativet.
Jeg kan ikke klage på stemningen i byen denne fine dagen. Fuglene kvitret for meg og blomstene viftet med de fine bladene sine. Jeg smilte og lo på min vei til butikken “min”.

DSC_4171DSC_4178

Leana er muligens byens tøffeste dame. Hun er noe av det snilleste jeg har vært borti og hun er aldri redd for å prøve noe nytt. Hun har tusen jern i ilden, og gir igrunnen aldri opp. Hun sprudler!

Da hun for mange måneder siden spurte meg om jeg ville stille ut tingene mine i butikken hennes, ble jeg både glad, ydmyk, stolt og rørt.
Pernille er en butikk med stil og eleganse, vakre klær, kvalitet og femininitet… også kommer jeg med mine barnslig fargeglade og lekne stil. Jeg trodde hun tøyset med meg!

Men, det gjorde hun ikke! Hun syns det var morsomt å kombinere stilene og gjøre noe nytt. Og jeg ELSKER at hun tenker nytt og annerledes og tør å bryte grenser. Det er jo akkurat sånn jeg lever livet. Dette er ei dame etter mitt hjerte! Hurra!

DSC_4176

Butikken bugner over av de lekreste italienske plagg, sko, vesker og smykker.
Leana handler alt selv, håndplukket i Italia. Hun kom faktisk hjem denne uken med kofferten full av morsom stæsj.
De nærmeste ukene kommer det masse klær, og min lommebok har absolutt ikke godt av dette. Jeg har allerede flere kjoler herfra, og jeg ELSKER dem. De er unike og feminine og har nydelige snitt. Virkelig perfekt for feminine kvinner!

Nå bugner butikken i tillegg av fargeglade barneklær, vesker, mapper, luer, pannebånd og myke heklede sjal i alle farger.
Tenk at jeg får stille ut mine ting her, og det blir bare bedre og bedre etterhvert som vi får alt på sin rette plass.

I løpet av ett par dager skal alt få sin riktige plass i butikken, og jeg skal ta med kameraet og knipse så dere får se det ferdige resultatet.

Frem til da – langhelg, sytid, vin, fest, grilling og magedans.

Ha en strålende dag alle sammen. Og dere – Ta med penger og kom til Flekkefjord!

DSC_4185DSC_4182

5 kommentarer:

Ingvild sa...

Så gøy :) :) :) Kos deg masse med fint vær og "egen" butikk !!! Vel fortjent :)

Elisabeth sa...

Så kult! Og velfortjent! Du syr så mye flott :)

Elisabeth Solum sa...

Gratulerer! Gøy! Lykke til med salget! :D
Klem fra Lisa

EllenSand sa...

Lykke til! Kjempegøy.
Ellen :)

Annwes sa...

Kjempegøy, Shamu! Eg gler meg på dine vegne:) Og du, du skriv så bra, teksten er omtrent like fargerik og glad som det du syr!
Annwes/Anne Kristin