tirsdag 1. oktober 2013

Heklet vognteppe til Nadine

DSC_3663

Dette teppet er en forsinket barselgave til min lille niese. Termin var 18. September, jenta kom litt før og jeg hadde sykdom og dødsfall i familien. Det er ikke alltid det blir helt som man har planlagt.
Men, teppet ble omsider ferdig, og i dag fikk jeg endelig levert det til frakt over heia. Jeg hadde nemlig besøk av min reservemor og besteforeldre, og de tok det med seg. Enda litt vått og rykende ferskt.
Nå håper jeg hun blir fornøyd med det, det skal på vogna tenkte jeg.

DSC_3665

Jeg har heklet bestemorsruter, eller oldemorsruter som det også kalles, noen sier til og med mormorruter, det liker jeg godt, da de minner meg om min mormor.
Fargene jeg har brukt er offwhite, gammelrosa og grå. Vogna er svart, så jeg tror det vil passe fint.

Garn: Østlandsgarn fra Europris
Pinne 3,5
Mønster: HER er link til en videosnutt hos garnstudio


DSC_3664

1 kommentar:

mamma i nord sa...

For ett flott teppe.
Det må jo bare passe supert på vogna.

Klem Tanja