mandag 28. oktober 2013

Forberedelser til syalong på Facebook

Du som liker å sy, som trenger ett puff bak til å sy deg en jakke/kåpe til høsten/vinteren, må ta en tur inn på VOKSNE SYGALE på Facebook og melde deg på Syalongen for November.
Jeg har aldri sydd meg en jakke til meg selv før, så dette er sparket jeg trenger bak! YES!

saks

Det er viktig å forberede seg og gjøre det man kan i forkant, deriblandt finne mønster og handle stoff.

Mønsteret jeg skal bruke er dette:



Det er utgått fra produksjon, men jeg kjøpte det i sin tid hos KREATIV.
Hun har solgt over 100 av dem, så jeg håper det kommer flere varianter ut i den store bloggverden, nå når syalongen starter.

Hvis flere vil slenge seg på syalongen, men mangler mønster på jakke, kan jeg anbefale følgende som jeg syns ser spennende ut.

- JADELA fra Farbenmix
- Hilco Jakkemønster
- Onion 1025 Hettejakke
- Onion 1032 til Ullfilt
- Onion 1047, Kåpe uten krage
- Simplicity 1540 Misses’ & Miss Petit Jackets
- McMcalls M6517, Easy

Det finnes jo haugevis av jakkemønstre der ute, dette var bare noen forslag.


Jeg bor i Flekkefjord og mannen jobber i Stavanger, så i dag har jeg sendt ham avgårde etter jobb, for å handle stoff og glidelås til meg.
Jeg er SUPERHELDIG som har en mann som syns det er helt greit å vandre rundt i stoffhyllene, dra ut og frem stoffruller etter handlelista si, og få alt klippet og klart sånn at kona kan sy på syloftet.
Han er ett unikum av en mann! Enig?!


Benny S&S

Nå er stoffene på vei hjemover til sørlandet, og jeg kan glede meg til 1. November, da syalongen starter. Jeg er KLAR!

5 kommentarer:

Linda sa...

Tror du han kan handle litt for meg også? :)

Shamu sa...

Klart han kan handle! Han er superflink til å shoppe stoff! <3

Wenche sa...

Flinke sønnen min, han er sjelden vare...er så stolt av han..wenche

Grete sa...

Hehe synes jeg ser min gubbe rote rundt på stoff og stil :)
Blir kjekt med ny syalong, ser du
har funnet mange flotte mønster :)Hadde egentlig tenkt å sy ei kåpe til datteren, men tror nok jeg skal belønne meg sjøl med ei jakke denne gangen :)

Grete på Lista

Kristin sa...

Det er mannen sin, det :)
Gleder meg til å se det ferdige resultatet!