onsdag 9. oktober 2013

Bukse “Ull Love”

DSC_3691

Jeg ville sy en ullbukse til Alea av ett kraftig ullstoff jeg har fått fra en dame i Flekkefjord.

Jeg tegnet mønster fra boka til Heilt Spesiell og Jubel og klippet ut stoff.
Lommestoffet er en liten rest jeg hadde, og ingen av stoffene er elastiske.
Det var ikke helt planlagt, jeg gikk bare utifra at ullstoffet var elastisk, det var det jo selvsagt ikke, så jeg ble beymret for vidden på buksa.

Passformen på buksen er helt fabelaktig god. Jeg elsker mønsteret.
Det eneste aberet er at det er kort i beina.
Denne buksen skal være en 128, men er mer 116 i beina, ribben redder den inn, men jeg syns allikevel den er for liten til Alea.
Neste gang skal jeg plusse på litt i lengden på mønsteret, så blir den perfekt.


DSC_3697

Denne buksen skal i posten i morgen til min lille niese, som har en mor som var kjapt ute med å bestille den da jeg skrev at den var for liten.
Buksen ble jo kjempefin og er nok utrolig varm og god til vinteren.

Størrelse 116/128

DSC_3698

3 kommentarer:

JunePune sa...

Den var superfin! :) herlig fargekombo :)

Anita Cecilie sa...

Stilig bukse. Den er nok god og varm nå som man går mot kalde dager.

Elisabeth Solum sa...

Knallfin og morsom! :)