torsdag 29. januar 2009

Kjole "Holy Macarony"

Jeg er FRELST!
Det er en drøm å sy klær med ribb i halsen, slippe knapper og glidelåser, bare tre over hodet.
Endelig har jeg også turd å prøve, og det går jo kjempefint!
En genser til storebror og nå en kjole til lillesøster.

Denne kjolen ble jeg superfornøyd med! Det er lov, sant?

HPIM2001

Kjolen er sydd etter eget mønster, inspirert av Blondie og Naima. :-)
Jeg har ligget på gulvet og tegnet og klippet og tegnet på nytt til jeg kom frem til en variant jeg tror jeg er fornøyd med.
Nå gjenstår det å se om den passer da.. hehe...
Alea kommer hjem om en time, og da blir det prøvetid.
Actionbilder kommer.

Kjolen er sydd av brun fleece og stripete jersey, samt rød ribb i hals og ermer.
Katten har fått noen litt viltre øyne, da den har fått dagens sjokk og ikke er helt med på det vi holder på med... for det er en lilla mus borti skogholtet, sant? Eller er det ettervirkning av at den har sneket seg opp på kjøkkenbenken og lepjet i seg restene etter lørdagens rødvin...
Ikke godt å si sånn egentlig.

Jeg slet veldig med halsen, da jeg hadde klart kunststykket å sy ribben med vrangsiden ut.
Da er det plutselig ikke like moro at man har overlockmaskin.
Å sprette opp overlocksøm er ett herk!! Virkelig!
Men jeg fikk den nå opp, kastet ribben og klippet og sydde på en ny.
Resultatet i halsen ble perfekt!

Størrelse på kjolen er 98

Jeg er superfornøyd!

7 kommentarer:

Fru Keilegavlen sa...

Nydeleg!! Utruleg flink du er!

Frk. Chilli sa...

Det er virkelig lov å være fornøyd:-) Den var knallfin. Å som jeg kunne ønske jeg kunne sy...

rino sa...

vilken tuff klänning:-)

Botilda sa...

Snygg! Jag gillar verkligen den luriga katten.

Hobbymegher sa...

Så herlig genseren ble!! Knappesamlingene har jeg kjøpt på Panduro. Knallgøy!!
Ha ei fin uke!
Klem, Lille-T.

Anonym sa...

Knall tøff!!!!!!

Shamu sa...

Tusen takk for ros!! :-)