torsdag 15. januar 2009

Kjole "Latter"

HPIM1908Jeg satt her en kveld og skulle begynne å sy en veske til en venninne, da jeg ble rammet av akutt "vil heller sy noe superkreativt og ha det moro" humør.
Jeg fant frem ett gammelt dongeri sengetøy, mykt og godt til barnetøy.
Av dette klippet jeg en Shamukjole i størrelse 92.
I restekassen min fant jeg noen små lille stretch velour rester som jeg straks klippet opp til armer og kjolekant.
For å få ermene lange nok, klippet jeg også noen stykker av rød ribb.
Forran på kjolen plasserte jeg en svær blomst fra ett IKEA stoff. Oppå her igjen strødde jeg nye og gamle knapper.
Halsen fikk rødt kantebånt og kjolen fikk lukkeåpning i nakken ved knytebånd.

De lange ribbermene er kommet på da jeg ikke hadde nok stretcg velour, men selve ideen for denne type ermer har jeg helt klart fått fra Naimas Design. Hun lager de mest fantastiske klær og er en stor inspirasjonskilde.

HPIM1905

Min kjære datter som er en stolt eier av en kjole som nå har fått størrelse 98/104 (pga lange ribbermer og ekstra lengde på skjørtet), poserte villig for fotografen i dag. Lit rød under øynene er hun, men hun er også full av feber og ikke særlig frisk for tida.
Søt er hun dog, og absolutt modellmateriale.

HPIM1930
HPIM1924HPIM1926

Jeg må innrømme at jeg elsker effekten ribbermene fikk på velourermet.
Velouren ble pufffet opp og hele inntrykket ble morsomt og særpreget.
Kjempemoro!
Slike kjoler skal tullemor få flere av. Den var fantastisk gøy å sy. Jeg lo underveis og det er lenge siden jeg har fått så god energi av syingen.

Størrelse: 98/104

HPIM1931

10 kommentarer:

kaoz sa...

Knallstilig!!! Passet kjempefint på den søte tulla di:)Tøft med orange strømpis under :)

Helena sa...

Jättefin klänning! Bra idé med ärmarna. Måste testas! Söt dotter har du också!

LilleLeo sa...

Den var kjempe fin! En mishmash av alt mulig, som funker knallbra! Og så langt hår hun har fått!

Naíma´s sa...

Den blev superfin, helt i min smak:) Tack för jag fick vara del av din inspiration, det värmer.

Shamu sa...

Tusen takk for kommentarer!! Så gøy at dere også liker kjolen! :-)

Estra moro at du liker den Naima, siden den er inspirert av deg. Det varmet nemlig meg. :)

Anlen sa...

Du lagar klede som eg vert glad av å sjå! Og dersom du i tillegg kan le medan du lagar dei, då er det vel perfekt:)

Wenche sa...

Den kjolen er jo bare lekker!

Lillian Risholm sa...

den der var utrolig kul!!! skikkelig gøy kjole!!! og passet perfekt på den søte snuppen din!!! Takk for koselig kommentar i bloggen min foressten!

.:. Christine .:. sa...

Tusen takk for utrolig koselig kommentar i bloggen min:)
Keep up the fantastic good work :D

Anonym sa...

Kjempeflott :-)

og helt enig Naimas Design lager kjempemye flott - jeg får altid lyst til å løpe til symaskinen min etterat jeg har vært inne på sidene hennes :-)

du lager veldig mye flott du også !! :-)
så nå skal jeg finne frem symaskinen min ;-)
og sy noe bare for at jeg vil :-)
og ikke alle de tingene som ligger å venter på at jeg skal gjøre :-)
hi hi :-)