onsdag 28. januar 2009

MiniMoe Nett "Alea långstrumpe"

HPIM1989

Mitt lille minitroll av en datter har en kjøpt (iiiiik) Ole Brum sekk i barnehagen. Det går da ikke ann.
Det var på tide å sy en barnehageveske til henne også.
Siden jeg har vært hjemme i dag med en sønn med omgangssyke, så fikk jeg tid til å sy litt.

Dette pippistoffet fant jeg på Fretex i form av en gardin.
Det gule stoffet inni og det turkise cord stoffet på utsiden er ferske i faget som stoff og gjør sin debut i form av moro veske til min datter.

Stjerna har fått vintage knapper til pynt, og innsiden har fått en asymetrisk lomme, faktisk to lommer, som skal romme tutter/smokker og små skatter.
Lommen er sjarmerende skjev både i form og i plassering, og det er gjort med vilje.
Hallo, har man Pippi på utsiden så skal da vel ingenting være korrekt og kjedelig.. hehe..

Min datter flyttet straks inn i vesken da hun kom hjem.. lille "Sprell" (kosebamsen) ble plassert nedi og båret rundt om kring.

HPIM1993

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skjønne nett du syr! Kjempefine!
Du er veldig flink og til stooor inspirasjon på syfronten!
Jeg har sett på beskrivelsen du la link til for en tid tilbake (dagisbag), men det ser litt vanskelig ut likevel... Tar du bestilling på en stelleveske?

Ha en flott kveld!

Anonym sa...

Så masse fint du har sydd i det siste! Særleg likte eg den kule retrokjolen og den praktiske stelleveska. Får alltid lyst til å sette i gang å sy når eg er innom bloggen din! Veldig god inspirasjon :)
Ha ei finfin veke! Håpar ungane er blitt friske igjen.