torsdag 29. januar 2009

Genser "Helten Percy"

HPIM1998HPIM1999
Å ta bilder av fargen rød er plent umulig.. dere får leve med at den er selvlysende her, men eneste måten å få de andre fargene riktig på og ikke gråblå og grågrønn...

Jaja.. Min aller første GENSER!!!

Masse forbedringspotensialer.. men en gang skal jo være den første. :-)

Genseren er til min togfrelste gutt som døpte den kjapt til Percy genseren (Percy er ett av Thomas togene, bare det er grønt.). Han ble så glad at han nekter å ta den av seg igjen. Da er mor fornøyd!

Genseren er sydd i stretch velour og ribb.
Grunnmønsteret er fra "Sy barneklær av myke stoffer" str 115 cl.
Jeg liker godt den tighte fasongen på disse genserene fra denne boken.
Jeg har ført på lang ribb i ermene, så han kan brette opp og ha den lenge, samt at jeg har laget den ekstra lang.
Vi har en gutt med lang overkropp, som stort sett ser ut som en ballerinadanser i de kjøpte genserene. Det var deilig å sy en genser som var mer enn lang nok.
Neste gang blir den 2-3 cm kortere faktisk.

Applikasjonen ble ikke helt vellykket, men når genseren er på så ser man ikke detaljene så lett (liten gutt sitter aldri i ro), slik at da ser det faktisk veldig bra ut. :-) Genialt.
Men jeg kommer nok til å prøve å justere litt mer på trykkfotpresset, samt stinglengde og stingbredde neste gang.
Knapper var jo ett must for å få litt shamu-look på den.

Alt i alt en grei start og en fornøyd gutt.

Størrelse: 122

image

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle virkelig ønske at jeg kunne sy som deg,men det kommer jeg nok aldri til å klare:0) Får holde meg til strikke mapper og sånt. Du er utrolig flink og det er kjempe gøy å kikke i bloggen din.
Ønsker deg en flott torsdag.
Klem fra Itzak