torsdag 2. august 2012

Shamukjole “Legoland”

DSC_1854

Siden det regnet i dag, orket jeg ikke ta bilder ute.
Men str 40 på disse små bystene ser litt rart ut.
Kjolen er egentlig formsydd og riktig så pen på, men her ser den rett og slett litt sekk ut.

DSC_1852

Jeg sydde kjolen med Legoland som mål.
Litt cred til min Star Wars-gale sønn som gledet seg villt til å besøke det nye Star Wars-land i Legoland. Ergo måtte man ha en sommerkjole/tunika med litt star Wars preg på.
Kjolen er sydd i velour slik at den er myk og god til å takle alle karusellene, samt at den er uten ermer for å takle sydentemperaturen jeg hadde bestillt, og fikk.

Kjolen er sydd av mitt yndlingsmønster Carmen fra Kreativ, med litt småendringer.
Mønsteret har flere variasjonsmuligheter, jeg har valgt det uten ermer og med buet kant nede. I tillegg har jeg minsket breden på stroppene litt og delt ryggen med innsnitt for svaien min.
Kjolen sitter som ett skudd.


DSC_1855

Ingen kommentarer: