fredag 24. august 2012

Filmteam fra Universitetet i Stavanger (UIS)

DSC_2071

For noen mennesker er det en del av hverdagen å få besøk av hyggelige damer med filmkamera på en frædda.
Jeg er ikke en vanlig “noen”, så for meg er det faktisk HELT unormalt.
Men i dag var det plutselig en del av MIN hverdag… og hvem sier nei til litt annerledes dager?

DSC_2069

Men altså, hva gjør man når man får en SMS med melding: “…..Lurte på om du har planer på fredag formiddag/ettermiddag. Eller om du har lyst til å være med på et lite filmprosjekt?…”

Hva svarer man til det?

YES! (Man vil da hjelpe studentene… og fredag formiddager kan jo være kjedelige i Flekkefjord…. jadda..)

Æ sa JA, og heldigvis, for det var jo GØY!

DSC_2076


Damene går på UIS på TV og filmproduksjon, og trengte en frivillig til å gjøre ett håndverk mens de filmet dette til en dokumentar.
Hvad spennandes!

Jeg klippet, tegnet, klippet, strøk, kuttet, festet med nåler, sydde på symaskin og overlock og knotet i vei både en og to og fem ganger på samme sted, slik at filmen skal bli bra og detaljene perfekte.
Vi lagde ekstra sterke lyder og filmet bare lyder, nærbilder, overall bilder og ja… NÅ vet jeg hvordan filmstjernene har det… puh…. hihi..

DSC_2081


Denne søte damen kjente jeg fra før, hun heter Kirsti og er en “gammel” kollega av min aller kjæreste mann.
Hun digger Reggae og Shamuvesker og smiler hele tiden.. ja, man kan jo ikke annet enn å bli glad!
Når kompanjongen hennes var like glad, så var det duket til en dag med mye smil og latter. GØY!

DSC_2086

Når kjolen var ferdig, skulle den overrekkes en veldig spent og GLAD liten 5-åring.
Hun syns dette med kameraer og besøk var FRYKTELIG spennende.

DSC_2088


Men da kjolen kom på, kom GLISET og jenta danset som hun pleier når hun får nye kjoler av mamma.
HERLIGE lille snuppa mi, superglad for sin nyeste kjole.
Denne skal brukes både i bursdag og på skole nemlig.

DSC_2099

Så, nå venter jeg spent på kopi av filmen.
Er det mulig kommer jeg til å legge ut en liten snutt her, om jeg får lov. Smilefjes som blunker

4 kommentarer:

Klestrollet sa...

Så gøy da!! I vår var min søster med i en film laget av filmstudenter her i byen, og jeg fikk være med å se den på kino! Gøy med sånne helt utenom Opplevelser!! Og for en søt kjole du sydde! Ikke tatt av nerver under innspillingen, ser jeg! Forstår godt at jenten din ble glad!!
God helg!

Elisabeth sa...

Lekker kjole og spennende opplevelse!
Likte forresten flatskjermen på syrommet :jupp: Her går det i laptop med nett-tv hvis jeg trenger underholdning ;-)

Barbro sa...

Smashings!!! Jeg blir kjempeglad om du legger ut en filmsnutt så har jeg mulighet til å få sett deg på film!!! Så kult :D Du er jo bare så flink og kreativ og poetisk og oppfinnsom ogogog...... :D

LisaM sa...

Så innmari spennende!!☺