lørdag 19. juli 2008

Tunika "Søt fluesopp"

HPIM0715HPIM0708

Er ikke bare dette stoffet helt fantastisk?
Nyyydelig barnemotiv som gjør ett hvert plagg til ett virkelig moro-plagg! Sånn liker jeg!
Stoffet har jeg fått fra min kjære venn Jubel.
Det er ett gammelt sengetøy, så det er mykt og godt.

Jeg har mer stoff igjen om noen skulle ønske å bestille noe med det på ;-)

Hadde veldig lyst til å lage en tunika til Alea i dette stoffet. Rødt kantebånd på ble ett enkelt valg, den ble frisk og fin til røde bukser.

Den første versjonen av tunikaen (bildet under, til venstre) ble med knytesnor i halsen. Det er en løsning jeg normalt sett liker veldig godt.
Men denne gangen var jeg litt uheldig og hadde klippet halsringningen litt for rund, slik at den ble veldig utringet. Noe jeg ikke likte like godt og ikke ble fortrolig med.

Ergo sprettet jeg opp litt på snorene, klippet av, brettet inn og sydde dem på på nytt. Etterpå sydde jeg på en trykk knapp slik at den lappet over og gav en mindre hals.
Til slutt pyntet jeg med en knæsj blå knapp.
Dette gav ett mye nettere og ikke minst finere uttrykk.

Jeg er kjempefornøyd!



HPIM0683 HPIM0707

1 kommentar:

Anonym sa...

Det dynetrekket der har jeg!Elsker det!:)