tirsdag 22. juli 2008

J&S Bukse "Purple Love"

HPIM0745

Bukse sydd på bestilling. Den skulle matche en anorakk med tidenes vanskeligste farge. En slags grønnfarge som er vanskelig å kategorisere, og jeg har brukt timesvis på å finne stoff som matcher.
Jakken er nok opprinnelig tenkt å være en gutte jakke, så oppgaven var å lage en bukse som passet til og som samtidig gjorde antrekket litt mer feminint.
Etter mye om og men gikk vi for en ensfarget bukse som brøt helt med jakken. Det tror jeg var ett lurt valg. Lilla er en aldeles nydelig farge, og sammen med grønnfargen i jakken blir det bare kjempefint sammen.

Buksen er så myk og deilig at det er fare for flere slike fremover. Stretch velour er ett fantastisk stoff å sy barneklær i.
Fargen på buksa er også utrolig fin, og jeg ser at jeg ikke har klart å fange den skikkelig på bilde, den er enda dypere i lilla fargen.

En stor hjerte applikasjon i rumpa ble prikken over i'en. Stoffet i applikasjonen har jeg fått fra Jubel, og det er ett gammelt vintage stoff som jeg tror har vært ett sengeteppe en gang. Nyyyydelige farger som tar opp både bukse og ribb i fargene.

Størrelse: 74-92

Ingen kommentarer: