onsdag 7. mai 2008

Shamutai "Bare Kasper"

HPIM0510
HPIM0511HPIM0512

Denne lekre (om jeg kan få være så frekk å si det selv... ) MTen er sydd på bestilling til en av mine trofaste kunder.
Hun venter en gutt i sommer, men er heldigvis så bevisst sin kvinnelighet at hun tør å bruke lilla, på tross av at hun skal bære en gutt. Og hvem er det som sier at Lilla er forbeholdt jenter?! :-)

Stoffene på denne er bare sååå mine favoritter nå. Det lilla stoffet har jeg byttet med Jubel. Og det har nok sin historie da det er funnet på en bruktbutikk på østlandet. Stoffet er brukt på fremsiden og baksiden, så den er gjennomført og ren i trekkene.

Den lilla corden er fra Ellos. Myk og deilig og krøller ikke.

Jeg har laget en lomme forran, for oppbevaring av lommebok, mynter, solbriller, tyggis, sjokkis eller bilnøkler for den sags skyld.

Knappen kommer fra en knappeboksen til en snill dame fra Hafrsfjord.

Det følger også med ett langt knytebånd i samme lilla cord, slik at MTen blir praktisk og grei å frakte med seg.

Nå håper jeg damen blir fornøyd. :-)

Mønster: Eget
Materiale: Vintage lilla fra Jubel, Lilla cord fra Ellos, knapp fra ukjent snill dame.
Opptur og nedtur: At den ble så kjempefin og god at jeg sliter med å levere den fra meg ;-) Men på den annen side, så er det ekstra stas å gi fra seg noe man er så fornøyd med selv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Er enig med at stoffet i MTen er lekkert. Flott blogg du har.

PerJorun sa...

Shamurific!

amylin sa...

For en lekker MT. Søt Pippi-bukse også må jeg si at jeg er dødelig imponert over produksjonen fra syhelgen!

Anonym sa...

Skjønner du har vanskelig for å gi fra deg denne flotte mei tai'en. Du er knallflink! Ønsker deg fortsatt ei god pinse.