mandag 5. mai 2008

Bukse "Blomsterfant"

HPIM0486 HPIM0490

Jeg fikk en bestilling på en jentebukse i str 74-92.
Da måtte jeg fatt med penn og papir og begynne å tegne nytt mønster, siden jeg ikke hadde så liten størrelse.

Resultatet ble bra syns jeg. Jeg prøvde den på min datter som bruker 80/86 i bukser, og hun har enda mye å gå på.
Ribben i livet og i beina er lang og kan brettes, slik at den muligens også faktisk passer fra str 68. Det må testes ved neste bukse :-)

Buksa fikk en kjær elefant som applikasjon i baken.
Stoffet til applikasjon valgte jeg pga muligeheten for å bruke en mengde farger på body/genser: lys rosa, pink, rød, brun, hvit, orange gul osv.
Det er moro med anvendelig bukse!

Størrelse: 74-92
Materiale: Myk dongeri fra KID, ribb fra S&S, blomstrete stoff fra en ubrukt H&M tunika, knapp fra knappelageret.
Mønster: Eget; utgangspunkt i Lennartsons bok, men veldig kraftig modifisert.
Opptur: At størrelsen ble så perfekt og at fargene ble freshe og sommerlige, selv om selve buksa er mørk.

HPIM0471HPIM0479

Ingen kommentarer: