tirsdag 20. mai 2008

Bukse og Skjørt "Tvillingtrøbbel"

HPIM0698 (3)

Jeg fikk ett oppdrag jeg ikke klarte å si nei til.
En koselig dame sendte en mail og spurte om jeg ville sy klær til tvillingene hennes på 3 år. Stoffet jeg skulle bruke var en gammel gardin fra 70-tallet som hun selv hadde hatt.
Da hun fortalte hvordan stoffet var, visste jeg at dette MÅTTE jeg si ja til... og gjett om jeg er glad for det.

Dette stoffet er noe av det nydeligste originale retro barnestoff jeg noen gang har sett!

Det var nesten skummelt å sette saksa i stoffet. ;-)

Både buksa og skjørtet har fått brun ribb, samt at skjørtet har fått brunt skråbånd nederst for å ta igjen fargen i ribben og gjøre det litt mer helt.

Jeg er utrolig godt fornøyd med resultatet, som virkelig er mye mye finere i virkeligheten.
Vanskelig å fange fargene og stoffet på film, og særlig på kameraet vårt som har knota i hele dag og nok må sendes på rep igjen.

Enkelte ting er så vanskelig å sende fra seg, at tårene ikke er langt unna.. hehe...
Dette settet er virkelig i den kategorien.

Skjørtet er str. 104
Buksen er str. 92-110. Ribben i liv og fot er lang og kan brettes, slik at den like godt kan brukes på korte bein som på lange.

HPIM0704 (2)
HPIM0705 (2)

Ingen kommentarer: