mandag 20. februar 2012

Gjenbruk, nostalgi og vår i Flekkefjord!

DSC_1373-3

Min mormor er en samler, det har hun alltid vært.
Ingen emballasje blir kastet, så hun har gamle Ha-På glass fra tidenes morgen og plastbokser som en gang har rommet Italiensk salat – fordi, man kan jo en gang få bruk for det.

Jeg har i mange år fått angst og fnatt og hysterisk anfall over mengden med bokser og emballasje i mormors skap.. så hvem hadde trodd at jeg en gang skulle begynne å samle selv?
Kanskje årsaken ligger i at mormor er 96 år, jeg ser henne flere ganger i uken etter at vi flyttet til Flekkefjord, og jeg ser verdien i å bringe tradisjoner videre….
Jeg samler på syltetøy- og Ha-På-glass!! Yes!

Etter en liten skattejaktrunde på Gjenbruksbutikken i byen, fikk jeg med meg hjem blant annet denne lysestaken som noen hadde gått lei.
Med litt lim og ett telys, fikk jeg verdens søteste Ha-På-lysestake; nostalgisk, sjarmerende og unik.

Jeg liker den!


Vi har også fått våren til byen, selv med snø i morgentimene i dag.
Snøklokkene har begynt å titte frem i bedene våre, og jeg kjenner vårenergien krible langt bak der ett sted. Hurra!

DSC_1343-3
DSC_1362-3

1 kommentar:

Lise sa...

Du er jo flink til å ta vare på gamle stoffer da, så kanskje det er en del av arven fra mormoren din også? :) Vår ja.. Her er det målt 1,8m snø på flatmark.. Den kommer vel. ;)