torsdag 7. november 2013

Forklekjole og ullbukse

DSC_3822

Dette settet ble jeg glad i med det samme det var ferdig. Det matchet så godt, selv om det er helt ulike stoffer, også elsker jeg jo elefanter.
Det er en god venninne som har bestilt det til sin minste datter Mille.
Hun ville ha en god og varm ullbukse og en forklekjole til å ha over.
Alt skulle være i størrelse 3 år.

DSC_3824

Jeg valgte Janus krinkelull, da jeg har fått enormt gode tilbakemeldinger på de buksene jeg allerede har solgt av dette stoffet. Det er utrolig mykt og godt, og det varmer.
Rosa eleant og ribb til en rosa jente.

DSC_3827

Da jeg syde forklekjolen ble jeg skikkelig nostalgisk. Det er mange år siden sist jeg sydde disse kjolene, og jeg hadde glemt hvor moro det var.
To store stoffstykker og metervis med sømmer, gir en superfeminin og søt småpikekjole.
Jeg har brukt prikkete brun bomull fra S&S og hvitt vintage sengetøy på innsiden. Elefanten er i samme ribb som er brukt i buksen. Knappene er nye.

Jeg håper klærne passer den lille damen på 2 år, og at hun vil bruke det i barnehagen.

DSC_3829

2 kommentarer:

Elisabeth Solum sa...

Helt nydelig sett i delikate farger! Brunt og rosa er så fint sammen!
Har lenket til deg i det siste innlegget mitt ..
Ha en god og kreativ helg! :)
Klem Lisa

Kristin sa...

Et kjempefint sett, og jeg er helt enig i at krinkelulla er fantastisk! Dette settet må jo være helt supert å ha i barnehagen. Jeg gleder meg til å sy litt mer ullklær jeg også; har noe "pliktsøm" jeg må bli ferdig med først :)