onsdag 6. juni 2012

Shamukjole “Star Wars Happy SwingaLong”

På mandag la jeg ut ett blogginnlegg av den mer private sorten,
rett og slett fordi jeg mener at man kommer langt med åpenhet, ærlighet og kjærlighet.
Mitt ønske var absoluttt ikke å få sympati, men å få dele litt tanker og følelser jeg syns er viktige og riktige.

Jeg er overveldet over responsen, kjærligheten og ærligheten jeg har fått tilbake via bloggen her, facebook og IRL.
TAKK fine menneskene!


Nå skal jeg begynne å vise dere det jeg har gjort i min blogge-pause-periode.
Vi starter med Star Wars kjolen min, som man faktisk kan danse swing i! Jippi!

DSC_1704

Jeg startet med en helt svart t-skjorte av herresorten.
Klippet av hals og ermer, samt nederste del av bolen.
Jeg sydde på ny hals, litt mer utringet, samt hvite ermeender.
Selve bolen sydde jeg inn i sidene slik at den føler kvinnelige former.
Skjørtet er sydd av svart velour, hvitt skråbånd og en hvit knapp.
Kjolen er gjort svært enkel, men poenget var ikke å lage noe avansert. poenget var å leke med regler igjen. Jeg elsker å bryte design og sømregler.
Å lage noe feminint ut av noe rimelig mannepreget, som Star Wars, har jeg gjot flere ganger før. Men å lage en Swingkjole med Star Wars tema, det tror jeg aldri er gjort før.
Endelig, det var jammen på tide!

La oss få det SWINGT!

Størrelse: 40


DSC_1709

Ingen kommentarer: