fredag 17. juni 2011

Redesignkjole “Run the World Girls”–Med tips!

DSC_9300

Størrelsen på klærne er ofte en eneste stor illusjon.
Jeg har ofte forbannet meg over barneklær som i samme størrelser skiller over 10 cm, fordi de er kjøpt i forskjellige kjeder. Det er rett og slett forvirrende og sabla irriterende.
Men.. hverdagsdrama må man ha, og jeg skal ikke klage om dette er mitt.

Det som ER fint, er at man kan trylle med klær i alle størrelser og gjøre dem om til nye klær i helt andre størrelser.
Man kan forlenge, fornye, jukse, leke og skape noe helt nytt og ofte noe man ikke hadde kunne forestille seg.

Som denne kjolen!

DSC_9293

Jeg er en dame med former både her og der, tivoli og fornøyelsespark og absolutt ingen “Size Zero”.
Jeg bruker 38/40 i klær, alt etter størrelsen.

Da er det ekstra morsomt når man tar utgangspunkt i ett barneskjørt str 10 år og en topp str XS og skaper en kjole i en rimelig nøyaktig 38/40! Tjohei! Tryll tryll osv.. det er GØY å leke!

DSC_9298

Skjørtet har vært min datters og genseren min søsters.

Skjørtet kuttet jeg helt øverst, på det smaleste. Dette er ett skjørt som skal være ganske langt. Jeg liker korte kjoler – praktisk!
Ved å dra det opp i livet fikk jeg også utnyttet den smale delen øverst på skjørtet, og kunne derfor utnytte lengden.

Genseren var en smule kort, pga størrelsen.
Jeg kuttet den og syde den på skjørtet. Disse to delene passet perfekt mot hverandre.
Jeg sydde en stikning og plasserte ett bredt strikkbelte i livet for å markere midjen bedre.
Man markerer og fremhever det man ønsker å fremheve, så skjuler man det man ikke har behov for å eksponere.. Praktisk!

For å pynte opp kjolen og gi den det lille ekstra, lagde jeg en liten brosje/blomst med en vintage knapp i midten.

Kjolen er blitt akkurat så rosa og girlie som jeg liker.

Håper du kan la deg inspirere til å ta vare på klær i ALLE størrelser for redesign og lek på syrommet.

Ha en strålende helg!

DSC_9297

5 kommentarer:

Lilledesign sa...

Nydelig kjole:) utrolig flott rosa farge:)
Redesign er kjempeflott .)
jeg holder på med en selv , men mangler stoff til armene
Jeg er nybegynner med symaskinen ,men det er kanon gøy:)
Men veldig ny og grønn:)
Legger meg til som følger:)
Ha en super dag videre:)

Shamu sa...

Takk for kjempekoselig kommentar! :-)
Veldig kjekt med ny hobby, du kommer til å elske det! ;-)

Ha en super helg! :-))

Polkadots sa...

knallfin snuppa. Og du er like vakker som alltid <3

Anonym sa...

Nydelig nydelig Anita!! Elsker blomstene du har begynt å lage til pynt! Kjenner igjen skjørtet gjør jeg og..hehe ;)Ikke rart du ville ha Rååsa øredobber og armbånd!!

Knib!
Tone:)

LilleLeo sa...

Veldig artig!