lørdag 1. november 2008

Endelig Overlock - hoppende glad!

HPIM1561

Jeg har ønsket meg overlock i ett år sånn ca.
Det virker kanskje ikke så lenge, men jeg har savnet en overlock hver eneste dag.. og da blir den sårt savnet ja.. hehe..
Uten penger duger helten ikke.. (det rimte ikke engang, men det gav jo mening.. *knis* ). så overlocken måtte vente.

I August ble jeg kastet inn på sykehus i hui og hast. Dere husker kanskje en laaang periode med sytørke fra denne kant. Rimelig heftig diagnose og lang rehabeliteringsperiode (som forøvrig pågår ennå).
Jeg er medlem av ett par (okei, litt flere) forum på nett, deriblant ett hobbyforum med fantastiske damer som hovedsakelig strikker, men også syr og hekler og scrapper og ja... i det hele tatt.
Poenget er at disse damene, som jeg faktisk ikke hadde møtt noen gang, satte i gang en innsamlingsaksjon for å gi meg en oppmuntring. Er de ikke fantastiske?
Jeg ante jo fred og ingen fare.
Joda, damene hadde samlet inn penger til en nyyydelig oppsats som prydet sykerommet helt til siste dag, samt ett gavekort hos Sysiden.no på 1200,- *dåne*

Disse pengene, samt bursdagspenger fra bla mamma og Tor Jørgen, pappa og Jane og mormor, samt litt oppspart, gav meg ENDELIG en overlock!

Jippi!

Nå kan jeg virkelig ikke vente til jeg er frisk nok til å teste den ut! (Jadda, vi har spysyken i hus i helga... )

Tusen takk til dere snille engler som gjorde drømmen min virkelig!

Jeg fikk meg en superflott Janome My Lock 644D, 100 000 meter sytråd, en Tuttobag, en bok om overlock og en skråbåndsfolder til coverlocken min.

Maskinene er satt opp på rekke og rad (bilder kommer) på syrommet mitt nå. Så alt er klappert og klart! :-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så mye flott som du syr trenger du jammen skikkelig utstyr! Spent på hva du tryller fram når du får fart på denner, gleder meg til å se!

Helena sa...

Grattis! Vad kul! Då får vi se ännu mer fint här på bloggen framöver.

Anonym sa...

Er det ikke godt å vite at det er noen som har tenkt på akkurat deg når du trengte det som mest? Jeg er ny i bloggverden jeg, så jeg har ikke fått med meg dette, men du verden. Jeg forstår godt disse damene jeg, for du har så masse lekkert her og den maskinen vil du nok sikkert skape enda mer lekkert med. Når du syr vil du nok tenke på alle dem som tenkte på deg, og da vil du kanskje legge enda mer i hvert lille tøystykke som kommer ferdig ut. Jeg legger i alle fall inn en link til deg på siden min, for her var det mye inspirasjon å hente! Fortsatt god bedring om du trenger det!!!

Anonym sa...

Så spennende! Blir morsomt å se resultater....

Jes sa...

Grattis till din nya maskin :)

ceciliegrut sa...

Oj oj oj oj, NÅ kommer det masse fine nye ting fra deg tenker jeg! Det er jo bare SÅ mye man kan bruke den greia til. T.o.m jeg vil ha en slik! Og jeg syr ikke engang. Men hadde vel tredd inn sengetøy, pledd, skjørtekanter og buksebein og skrevet i vei. Drømmen er en kjole med bilde av enten oldermor, bestemor eller lille Maisi og skrift i sort/grå til meg selv. Har tenkt på det leeeenge :o)

Og skal jeg bli kunst og håndverkslærer må jeg jo bare nødt å lære meg strikking, hekling og sying. Men det er jo bare morsomme ting det da..

Klem ;o)

Håper du snart er på beina så du kan trylle fram no spennende!

Hello sa...

Vilka änglar det finns! Grattis till overlocken och till att ha sådana sammanhang att vistas i!

mali-mo sa...

Så fantastisk!!!! Gratulerer med helsen i fremgang, og gratulerer med gode bloggevenner og gratulerer med ny symaskin!!!! Dette var virkelig kjekt å lese ;) Ønsker deg en kjempefin kveld og god fremgang videre. Gleder meg til å se de fine nye tingene du kommer til å sy nå!

Shamu sa...

Å men dere sier så mye fint at jeg blir helt rørt. Tusen takk!
Og ja, jeg er utrolig heldig og jeg tenker på alle som ahr bidratt til maskinen min hver gang jeg ser på den. :)
*klem*

Alena sa...

Så snilt gjort av dei, men du fortjener det å!! *klem*

Får jeg noe navn på buksene da kanskje?? :P