tirsdag 18. november 2008

Bukse "Bare trøtt moro"

HPIM1639HPIM1640

Jeg fikk en bestilling på en bukse for litt siden.
Buksa ble klippet klar og da jeg skulle sy den, en sen kveld etter jobb, sånn litt veldig sent kanskje... muligens en grunn til at jeg var trøtt.. uansett... lommene ble ihvertfall sydd på rumpa! Jadda! Det går an å være så svimete.. og jeg trodde jeg skulle hyle høyt og lenge da jeg oppdaget det.
Hva gjør man da? Kaster man buksa eller prøver man å være ekstra kreativ og redde den?

Lommene kunne uansett ikke bli på rumpa.. det ble veldig bak/frem, så da måtte vi gjøre noe annet.
Jeg klippet av litt øverst på rumpa, slik at den ble lavere og kunne fungere som front, så laget jeg en kile av blomsterstoffet, sydde det dobbelt slik at det er stabilt og godt før jeg sydde det på øverst på den nye rumpa.
Deretter kom ribb på i liv og føtter og vips hadde Alea fått seg en ny bukse. Juhuu!

Til tross for en frustrerende start, så ble det faktisk ei kul bukse med en ekstra morsom historie bak.

Størrelse 74-92

HPIM1609HPIM1608

Ingen kommentarer: