søndag 1. juni 2014

Redesign: Star Wars favorittkjole

DSC_4468

Endelig er jeg igang med redesign igjen. Jeg ELSKER jo redesign, men har liksom ikke kommet igang pga mye bestillinger og lite syenergi til tider.
Nå foregår det en syalong på Facebook hvor tema er redesign. Man har heller ikke lov til å kjøpe noe nytt stoff til plaggene man skal sy, noe som passer meg midt i blinken, siden jeg har kjøpestopp en periode. Hurra, I’m in!

Photo 30.05.14 22 47 45

Jeg tok utgangspunkt i en ca 3 år gammel t-skjorte i størrelse mann.
Mønsteret er mitt eget ca 6 år gamle mønster som jeg måtte redigere litt for å få med hele teksten.
Jeg klippet ut forstykket og bakstykket på bolen ut av Star Wars t-skjorten og kastet resten. Jeg har sydd innsnitt under brystene for å gi den litt fasong.
Skjørtet, ermene og halslinningen klippet jeg ut av ett 6 år gammelt jerseystoff som lå underst i den ene skuffen min. En skikkelig hyllevarmer.
knappene er gamle S&S knapper, en i hver størrelse for å lage litt ekstra lek.

DSC_4465DSC_4448

Kjolen er fantastisk deilig å ha på, og jeg må ærlig innrømme at jeg tror jeg kommer til å slite den ut.
I følge mannen min er det en skikkelig mannevenlig Star Wars-kjole, så hva det betyr vet ikke jeg, men jeg ble stoppet på gaten på lørdag da jeg spradet rundt i den. Den var visstnok ufattelig kul. Tjobing!


DSC_4467DSC_4457

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Helt enig - skikkelig kul kjole!