mandag 16. juni 2014

Endelig fant jeg ragland t-skjorte-mønster str 152!

DSC_4754

Gjett om jeg har lett etter mønster på fin t-skjote med ragland ermer til gutten min på 9 år!
Jeg har trålet gjennom alle AOH-bladene, spurrt på nettet og lett gjennom det jeg har kommet over av Ottobre.
Nå er det sånn at det er vanskelig å finne gode mønster på store barneklær, da de fleste stopper på 8 år.
Det finnes plenty md bøker og blader for baby og småbarnsklær, men nesten ingenting for de som er startet på skolen.

Min gutt ville ha t-.sjorter, men jeg har visse krav. Det hadde nok vært enklest å tegnet den selv….

- Ragland-ermer
- Smal modell
- Lang modell, pga lang overkropp
- ribb i ermer og hals, da jeg syns det blir finest på gutte t-skjorter i den størrelsen.
- Størrelse 152!


DSC_4750

Stoffet var i boks, det hadde nemlig tassen plukket ut for en god stund siden.
Angry Birds-stoffet kjøpte jeg hos Syrommet for de kreative på Facebook.
Den røde ribben er fra Stoff og Stil.

Jeg gav opp å finne mønster, så en fin syvenninne fra det store internett anbefalte meg ett mønster uten raglandermer fra Ottobre. Det gikk opp til 146, så jeg tenkte å bare tegne det større selv og bruke det.
MEN, så ryddet jeg i garasjen… og hva finner man vel ikke i garasjen?!

Vi flyttet for 3 år siden, og innerst i garasjen lå en kasse som vi ikke hadde ryddet ut av. Oppi der, innimellom alt annet sånt man pakker i en samleeske fordi man ikke vet hvor man skal pakke det, eller fordi den riktige kassen allerede var stuet bort… midt nedi der fant jeg ett Ottobreblad med det savnede mønsteret! Hipp hipp Hurra!

Ottobre 3/2010 må du få tak i!

Det var HELT PERFEKT og etter som jeg husker, så går det opp til 170, så nå kan han få mamma-sydde-t-skjorter i mange år fremover. Tjohei!


DSC_4758

T-skjorta er allerede godt brukt, men på sykkeltur med skolen måtte den få være med på i dag allikevel.
Jeg får sy en til til ham, eventuelt 8 sånn som jeg måtte med boxershortsene etter at han oppdaget at det mamma lagde var mye bedre enn det man kjøpte i butikken… Det er travelt å være snill! Men guriland så gøy!

Bladet kan du nok helt sikkert bestille hos Sydilla.no, hun selger enkle Ottobre blader. Og tro meg, er du ute etter en sånn modell jeg har her, så finner du det ikke andre steder. Jeg har prøvd.

DSC_4761

1 kommentar:

SiriR sa...

Så kul t-skjorte! Og bra du fant deg et mønster til slutt:)