mandag 23. juni 2014

Redesign; ACDC Rockeskjørt

DSC_4884

En  sen sen kveld hadde jeg lyst på ett raskt prosjekt i kombinasjon med ett morsomt prosjekt. Siden jeg ELSKER redesign, og det i de fleste tilfeller er relativt raske prosjekt (etter punktet hvor man faktisk VET hva man skal gjøre), så stoppet jakten midt i t-skjortehaugen. Der fant jeg nemlig en herre t-skjorte jeg har kjøpt på FRETEX.


DSC_4913

Jeg har tegnet ett mønster en gang for 2 år siden, på skjørt i 2 deler pluss ribb. Dette mønsteret fant jeg frem og forstørret det fra størrelse 122 til 134.
Nå er det perfekt størrelse til Alea.

Jeg la mønsteret over t-skjorta og tegnet av og la til sømmonn og oppleggskant.
Ribben fant jeg i restekurven, den er tykk og stødig og fra Kreativ.
Trykknappene og trykknappepresse er fra Lykkedragen, og ideen om trykknapper i ribben er fra Heilt Spesiell og Jubel.

DSC_4894

Skjørtet er perfekt hele året. Tynt og lekent til bare sommerbein, og mørkt og tidløst til høst/vinter.
Skal man på bryggefest og rocke nå i Sommer-Flekkefjord, så er det nesten en selvfølge å ha på seg.
Hatten har hun lånt av storebror, den fikk bli med hele dagen. Hun elsket å være rocka og kul… lille Prinsesse Alea….


DSC_4878DSC_4906

Rockeskjørt-Redesign-Tips: På Cubus selger de nå rocke t-skjorter til en billig penge på herreavdelingen. Løp og kjøp og lag morsomme skjørt og kjoler ut av dem!

DSC_4917

Ingen kommentarer: