lørdag 28. februar 2015

Hvordan få KAM knappene mindre harde?

Jeg har irritert meg i min ferd inn i babyklærjungelen, for det meste krever trykknapper. Problemet er ikke å få festet dem, men det er verre å få åpnet og lukket dem på det ferdige plagget! De blir så ufattelig harde! 

Jeg fester knappene med den fantastiske KAM-knappepressa mi. 


Knappene og pressa kjøpes hos Lykkedragen.no og er virkelig verdt investeringen. 
Men hva gjør man da når man knapt klarer å åpne og lukke det ferdige plagget etterpå?

Takket være en dansk Facebook-side, fikk jeg ett knallgodt råd angående PLASTKNAPPENE:

- kok opp vann, ta av gryta 
- legg knappene du skal bruke i det varme vannet
-la dem ligge der i ca 15 minutter
- tørk knappene og bruk dem! 

Voila! Superenkle å lukke og åpne! 


4 kommentarer:

Unknown sa...

Så bra, for det er jo håpløst med knapper som ikke "virker".
Du er så flink!! Skulle neste ønske jeg hadde søte små igjen.

Ingrid Rønningen sa...

Supert tips! Sikkert et kjempedumt spørsmål, men gjelder dette alle typer trykknapper?

rockefår sa...

Supert tips! Må testes! Jeg har ødelagt flere plagg på knapper som har sitti så hardt at de til slutt har tatt med seg litt stoff. Kjedelig å ødelegge noe man har brukt dyrebar kosetid på - blir liksom litt "skår i gleden".

Anna GL sa...

Det var jo et supert tips! Må pinnes med det samme.
PS Er det slutt på bloggingen for din del? Det var lenge siden jeg hadde vært her inne nå, så jeg har mye å lese meg tilbake på. ;)