søndag 21. september 2014

Oppdrag munkekostyme: Done!


For litt siden ringte en skjønn dame til meg og ba om nødhjelp på syfronten.
Hun trengte ett munkekostyme til sin kjære mann, og hun trengte det relativt fort. 
Hjelpe meg, tenkte jeg, jeg er ingen kostymemaker. Det der får jeg ALDRI til. 
MEN, jeg liker utfordringer, og så lenge damen sa seg villig til å bli med å tenke, tegne og klippe ut mønster, så skulle vi nok sammen få til noe brukbart.

Vi satte oss på gulvet, og alt vi hadde av hjelpemidler til å lage mønster, var en herregenser. Jaudå....

Litt diskusjoner omkring løsninger, sammen med utfordringer i forhold til begrenset med stoff, begynte jeg å klippe rett i stoffet. Galskap! Men, vi liker å leve farlig. 
Etter en god halvannen time, satt jeg meg ferdig utklippede stoffdeler. Spenningen steg.... Hva om det ble mislykket? Det var tomt for brunt stoff i Flekkefjord.... Hehe...

Dagen etter skiftet jeg tråd på overlocken og symaskinen og begynte å sy det sammen. Full musikk og motet på topp.

To timer senere satt jeg med ett ferdig kostyme jeg ikke ante om passet eller falt i smak. 
Jeg testet det ut på mannen min og kjente at lykkebobler steg, det ble jo kult!

I dag fikk jeg bilder av mottakeren i kappen. Den satt jo som ett skudd. Jammen ikke verst med tanke på at jeg lever på flaks og gode energien. Hehe...

 Dette var moro! 
Takk for oppdraget, jeg håper festen var vellykket! 


Ingen kommentarer: