mandag 30. september 2013

Bukser til lille Nadine

DSC_3650

Jeg har fått en helt ny niese. Hun er nydelig og liten og helt fersk.
Hun må jo få være tantes prøvekanin på nye mønster!

Jeg skulle teste ett babybuksemønster fra boken til Helt Spesiell og Jubel, så jeg sydde den røde Rødhettebuksa.
Men det jeg så i ettertid er at jeg har klippet og syd i feil ribb, jeg har klippet kort ribb. Det er vel den som er beregnet på shorts tenker jeg.
Jaja, buksa virker jo like fint, den er bare litt kortere.
Jeg har klippet i størrelse 68, så jeg vil tippe den allikevel er for stor, så ingen fare.
MEN, man må jo gjøre det riktig også, så da måtte vi lage en ny.
Denne gangen ble det en råååååsa i nydelig blomsterstoff fra Stoff og Stil, mener jeg å huske.
Buksa har fått riktig ribb og ser virkelig deilig ut.

Nå skal jeg få sendt dette avgårde i morgen, sammen med enda en overraskelse, så jeg håper min søster blir fornøyd og glad, og at lille Nadine kan kose seg i tantes klær og tilbehør.

Størrelse: 68
Mønster: Heilt Spesiell og Jubel, “orange tøffing bukse”

Ingen kommentarer: