onsdag 15. mai 2013

Redesign på 30 minutter til 30 kroner

DSC_3163

Min søster har shoppedilla og er født veldig raus og snill. En god kombinasjon når man trenger redesignprosjekter.
Oppi den ene sekken fant jeg en “Sisters Point” tunika som var altfor liten for meg og ikke helt min datters smak, så da fant den veien opp til syrommet. Juhuu!

Jeg satte saksa i den og klippet den opp i 3 deler.

Photo 11.05.13 21 54 09

I Stavanger har det kommet en Stoff og Stil butikk. Helt perfekt for meg de få gangene jeg er i Stavanger, da må jeg jo innom. Jeg har vært der en hel gang til nå, men da jeg var der fant jeg ett Crimplin-lignende stoff til 29,90 i herlig sjøgrønn farge. Jeg tok jeg med meg.
Her har det blitt skjørt på kjolen.

Jeg tok vare på ribben på “Sisters Point” tunikaen, den er bred og rillestrikket. Denne festet jeg nederst på skjørtet. Det gir en veldig feminin og kul effekt når man drar kjolen opp på lårene og den stannar!

DSC_3197

Øverst på skjørtet festet jeg 3 forskjellige svarte knapper for litt ekstra pynt. Knappene fant jeg i knappeskrinet, skikkelig vintage knapper.


DSC_3195

Alt i alt brukte jeg knappe 30 minutter på kjolen. Super-easypeasy prosjekt og så blir det så skrekkelig morsomt resultat!
Den kostet meg 30 kroner og DET kan vi like når vi nettopp har handlet sommerblomster for 3000,-. Vips fikk vi pyntet litt for både kropp og sjel. YES!

DSC_3190

5 kommentarer:

EllenSand sa...

Så herlig. Likte detaljen med knappene og stoffkombinasjonen. Du ser flott ut!
Jeg har også sydd meg kjole i dag for samme pris. Fant et strikket stoff på S&S for en stund siden i restekassa.
Ellen :)

Eple sa...

Fader, så bra!! Det var en skikkelig kul kjole (og pris) :)

NinaPina sa...

Kjempefin gjenbruk! Godt at bomkjøp også kan brukes til noe! Ble bra resultat :)

Nina sa...

Jeg må kommentere her også, det var så kul kjole og flotte bilder! Til å bli i godt humør av mens vi venter på vår og sommer!

Ha en riktig fin 17. mai!!

Hilsen Nina

Barbro sa...

Rett og slett HERLIG REDESIGN!!! I <3 it :D