fredag 25. februar 2011

Varme små hoder til kalde store dager

Mine små trengte nye varme luer, så da mekker man sammen noen på noen minutter.
Enkle luer, men de gjør jobben sin og ungene er strålende fornøyde. Mission completed and we sing a happy hat-song… eller noe.

Her er bildekavalkaden:

DSC_7757
Eplelue i rosa fleece og stripete jersey fra en avlagt t-skjorte.
Kan brukes som baggy lue eller som brettet og nett modell til en rosa prinsesse.
Hastverk er lastverk og jeg tenkte ikke over at eplet burde være høyere oppe på luen slik at det ikke forsvant under bretten.. menmen, som barnehagelue fungerer den supert.

DSC_7756DSC_7762

Lokomotivlue:
DSC_7774
Turkis fleece og bølgeinterlock fra Cetho gjør gutteluen.
Applikasjonen er ett tog, men det er ikke like enkelt å se på bildene ser jeg nå.
Lillemann på 6 år elsker tog, så luen falt i god jord og er allerede godt brukt. Good!

DSC_7771

3 kommentarer:

marihøna sa...

Tøffe luer!!!!

EllenSand sa...

Flotte luer, nydelig farge på guttelua. Jeg har prøvd meg på såne luer jeg også, men jeg laga de antagelig for enkle. De ble ikke så bra. Neste gang skal jeg prøve å sy det med det krysset du bruker i toppen.
Ellen :)

Heilt spesiell sa...

Herlige luer på herlige barn-blir ikke bedre enn det!!