tirsdag 14. juli 2009

Strikket kjole til meg!!

HPIM3141

Ja, det er altså ikke meg som har æren for denne, men jeg MÅ få blogge den da den er så fantastisk fiiin!
Min mamma er strikkemester og strikker hva det måtte være, etter ønsker, i rekordfart.
Hun hadde strikket noen kjoler til seg selv som var aldeles lekre på.
Jeg spurte pent om hun kunne strikke til meg også, noe hun med glede sa ja til. Heldige meg!
Mamma er såpass (u)heldig at hun har en datter som liker å designe. Ergo så ville jeg ikke ha kjolen helt som den var i mønsteret.

HPIM3142

Jeg ønsket å beholde de vide trompetermene, men jeg ville ha utringning (er man jente så er man jente), jeg ville ha den mer innsvingt i livet slik at den ble enda mer figurnært (igjen, er man jente så er man jente), dessuten ville jeg ha mønster i overdelen (i motsetning til originalt tettstrikk), slik at jeg kan bruke den med svart BH under på varme sommer dager og gjøre det i seg selv til en effekt, eller jeg kan ha en farget underkjole eller singlet under og gjøre en effekt av det.

Bestillt kjole kom i hus og jeg er SÅÅÅÅ fornøyd!!!
Flinke mammaen min som bare endret mønsteret etter ønsker, jeg er imponert! :-)

 HPIM3136

1 kommentar:

minon sa...

wow!! Så flott kjole din mor har strikket til deg!! Veldig kjekt at hun har klart å få den slik du ønsket den.

Jeg synes sort var et godt valg til denne!