søndag 26. juli 2009

Redesign Shamukjole “Kuer kurerer gruff”

HPIM3319  

Jeg har en god del bestillinger igjen før lista er tom, men i går måtte jeg bare gjøre noe kjempegøy før jeg fortsatte ferden mot listas slutt.
Jeg ville gjøre noe som var kun meg, uten å trenge å tenke på at andre må like det.
Redesign er min greie, det er det som ligger mitt hjerte nærest. Jeg elsker redesign – gi gamle plagg nytt liv! 

HPIM3292 Jeg startet med en t-skjorte jeg har kjøpt på Fretex for 40 kroner.
Den er opprinnelig fra Vero Moda og er über kjedelig. 
Jeg elsker kuer, så jeg så potensialet i den og reddet den fra døden, eller fra å bli kjøpt av noen som ikke kom til å elske den. 

Sammen med pink velour og stripete jersey, begge fra Stoff og Stil, samt noen knapper fra knappesamlingen, fikk jeg en kjempemorsom kjole jeg allerede ELSKER.
HPIM3312

Først skråklipte jeg ermene for å lage en raglandtopp.
Jeg brukte avklippet som mal for nye ermer.
Mitt eget kjolemønster ble så brukt som mønster på fremstykket og bakstykket samt på skjørtdelen.
Jeg klippet ett “belte” i stripete jersey og plasserte dette under bysten og avsluttet dette med 3 blomsterknapper.
Deretter kantet jeg halsen med samme jersey, ved hjelp av kantebåndsapparatet på coverproen.
I ermslutt brukte jeg rester fra t-skjorten og laget en smal ribbkant.
Skjørtekanten la jeg opp med baksiden av tvillingsømmen på coverproen.
HPIM3294

Jeg digger den lille detaljen bak på ryggen av t-skjorten, så den fikk være med.
HPIM3297

Skjørtedelen sto tom i 12 timer, men jeg klarte ikke slå meg til ro med at den var ferdig, så i dag fikk den en liten Shamulistisk applikasjon med en mørkegrå knapp i midten. På den måten fikk jeg også fanget opp litt råfarge fra melkekua.
HPIM3293

Grovt sett så ble kjolen seende slik ut, liggende flatt på gulvet.
Jeg elsker fasongen og det feminine snittet.

Kjolen er i størrelse 38.

HPIM3296

I morgen skal jeg på kino for første gang på en viss evighet.
Jeg og en venninne skal på førpremiere på en norsk grøsser; “Snarveien”.
Jeg ELSKER grøssere, men blir dog like redd hver gang.
Denne kjolen skal bæres i morgen slik at jeg kan veie opp litt skumle energier med glade energier.
Jeg er sikker på at det hjelper!
Kuer KAN kurere gruff…

HPIM3317

4 kommentarer:

annesand sa...

En vanvittig dritkul kukjole!

Hanne sa...

Jeg la nettopp igjen en beskjed på skryteveggen om kjolen din, men jeg kunne ikke la være å legge igjen en beskjed her også. Den kjolen var jo bare KANON RÅ. Digget den sånn. Kjempe flink er du :)

Heidi sa...

Kjempetøff kjole! Inspirerande :-)

Trådsnella sa...

Kjolen er helt utrolig kult! Jeg beundrer deg for kreativiteten og fargesammensettningene! Vågalt og DRITkult ! :)