lørdag 6. juni 2009

Kjole “Ulla”

Ulla kjole

På sykroken har vi en fantastisk dyktig syerske ved navn Ulla.
Hun har lagt ut en tutorial på hvordan sy kjolen uten mønster.
Denne måtte jeg jo bare prøve!

Ned i kjelleren og rote frem ett vintage sengetøy, perfekt prøveklut!
Kontraststoffet ble en liten rest rød bomull av god kvalitet som jeg virkelig skulle hatt mye mer av, men det er umulig å få tak i det.. crap…

Anyway… kjolen ble utrolig deilig å ha på, og jeg syns nå ihvertfall at den funker fint til sommerbruk, om ikke annet enn i hagen.
Har veldig lyst til å sy den i flere stoffer, også stretch, slik at jeg får fyllt opp sommergarderoben litt. Weee!
Ei jente SKAL ha mange kjoler.. det vet jeg, da jeg har hatt en uformell undersøkelse om det på Facebook i dag.. YEY!

Forsiden av kjolen.
Brystpartiet er rynket og åpnes/lukkes med 3 vintage knapper.
Det røde båndet under brystet er kun festet i åpningen, resten er løst, slik at man kan legge det der det sitter penest og der det føles mest behagelig. Helt enkelt genialt. 
Ulla front



Baksiden, med navnelapp og løst bånd som kan plassereres slik det er mest komfi.
Ulla bak

11 kommentarer:

Maja sa...

Kjempesøt kjole. :)

SiriR sa...

Kjempestilig! Syns du kan bruke den utenom hagen også!!

Ida sa...

Shamu - jeg har fulgt deg lenge, men bare kikket og aldri satt igjen spor ! Du er beundringsverdi - alt du tryller frem på sånn cirka null komma niks! Det er heeelt utrolig - og denne kjolen var bare lekker!!! Skulle ønske jeg også kunne sy så bra!

Ha en fin søndag! Klem fra Ida

mamma i nord sa...

Så fin den ble !!!

Ha en god søndag.

rino sa...

snygg! var hittar man beskrivningen?

Shamu sa...

Tusen takk for all ros jenter!
Det er kjempemoro å se at det ikke bare er man selv som liker det man lager.. juhuu!
JEg blir også fryktelig glad for å se nye ansikter her, så takk IDA for kjempekoselig kommentar! :-)

Rino - Hvis du melder deg inn på www.sykroken.no og blir aktiv der, så får du tilgang til "Del dine oppskrifter", og der ligger tutorialen. Velkommen til ett flott forum. :-)

Monica Therese sa...

Den ble jo skikkelig flott da!!!

Heilt spesiell sa...

Kjempefin og du har nok en gang inspirert meg!!

Botilda sa...

Mycket fin! Jag tror bestämt att Sykroken får ytterligare en medlem...

Cilipus sa...

Fantastisk kjole.Har også smugtittet på bloggen din før og den er virkelig til inspirasjon:) Har prøvd meg litt på å sy klær til meg selv, og det er utrolig gøy.Takk for at du gir meg inspirasjon til å prøve mer.
Klem Cecilie

Irene sa...

Lekker - virkelig!