tirsdag 15. januar 2008

Shamu Redesign "Family"












Mamma sin genser str L som aldri ble brukt + storebrors genser str 3 år som er for liten, endte opp med å bli en ny kjole til Alea, str 86 ca. :-)

Jeg klippet av under armene på genseren, og det samme under min genser. Min genser skrådde jeg fra bolen og innover, så den fikk en kjoleform.
Jeg klippet en runding av min genser som jeg applikerte over mønsteret på Nathaniels genser, samt sydde på noen hvite knapper som fanget opp fargen fra halsen.
Jeg sydde i ett skråbånd i ryggen og tredde inn en strikk, strammet og fikk fasong på kjolen.
Armene klippet jeg av og sydde opp løpegang, tredde inn strikk og knyttet. slik fikk armene litt feminin fasong.
Genserene er sydd sammen med overlock-søm, samt en stikning til slutt for at de skulle falle finere.

Jeg er kjempefornøyd!! den passer også og jenta elsker det myke ferdig-inngåtte stoffet ;-)

13 kommentarer:

Thea sa...

Hej!
Så skoj att hitta hit! Så kommentaren i min blogg. Jättefina saker du syr! Jag skickade just ett mail till dig...

Thea sa...

A-ha, du har behållit de gamla sömmarna - så smart!!! :-)

Ceci sa...

Vilka fina saker du syr!! Jag gillar speciellt mössorna, väldigt fina med vackra färger och tyger i olika material!

Shamu sa...

Tusen takk skal dere ha! :)

Anonym sa...

Dette kaller jeg kreativt!

Du har fått en award i bloggen min.

Klockarbarn sa...

Fin klänning. Smart.

Anonym sa...

Takk for hyggelige kommentarer i bloggen min Shamu! Stilig kjole du har laget. Det er moro med redesign!

Anonym sa...

Så gøy at jeg fant deg da... her var det masser av gøy. Du blir helt klart lagt til mine favoritter, du er super flink. Takk for en hyggelig titt - kommer snart tilbake for å se på hva din neste design blir :-)

Anonym sa...

Jeg får alltid så lyst til å sy når jeg kommer på besøk til deg!

Anonym sa...

Wow, jeg er så imponert! du er superflink og full av gode idèer.

Brünnhilde sa...

Jeg er så imponert over alt det fine du syr! Og så ser jeg at min ettåring ikke er alene om å stå oppi Brio-vognen :-)

Anonym sa...

Så morsom! Gjenbruk er gøy! :)

Jeg har faktisk en plan med en lammeullsgenser jeg har, men gudene vet når den planen blir satt til verks... :knegg:

Kansje du kan få høre planen så kan du gjennomføre den istedefor! Du er jo en razer, snuppa!

klEM hEIDI.

Villblomsten sa...

Den ble kjempflott !!