mandag 14. januar 2008

En mengde nye bøker

De siste par månedene har jeg fått skaffet meg en del nyttige bøker.
Jeg er rimelig lykkelig nå ja! hihi...

Lærebøker om Materialkunnskap og mønsterutforming. Disse ser utrolig bra ut. Har lest litt i begge og er ikke i tvil om at de kommer til å bli mye brukt.

Denne boken gir ideer til nytenkning. Jeg har lest mye i den allerede og har allerede lært en god del. Så er det bare å lære seg til å bruke det i praksis :-) Jeg gleder meg tilå lese den ferdig!

Disse to bøkene har jeg fått fra mamma. Hun brukte de da hun gikk på skole i sin ungdom. De er fra 1971 og omhandler mønsterutforming og motehistorie. Jeg har ikke lest i dem enda, men det skal bli moro å studere forskjellene på mønsterutforming i 1971 og 2008... hvis det er noen forskjell da... ;-)

Denne boken fikk vi til jul av min svigerinne. Har bladd en del i den og har funnet masse flotte ideer til ting jeg vil gjøre i månedene frem til jul 2008. Nydelig bok!

Her er en liten klassiker av en bok. "Alle" ønsker seg jo denne, så da måtte jeg også ha den.. hehe..
Jeg leste gjennom den i går og fant mye gode grunnmønstre og nytige tips til å sy klær i fleece og andre elastiske stoffer. Nå ønskerjeg meg bare en overlock maskin.. hihi

Her er gullboka mi!!! Fikk den i posten i går og jeg er helfrelst allerede!!! Har tusen ideer i hodet nå... så er det bare å få dem ut i praksis.

Dette er foreløpig min lille bibel. Jeg er helt fersk på sying og kan ingen regler eller triks i ludo for hvordan feste en glidelås, hvordan sy folder i skjørt, hvordan sy i linning eller hvordan sy skråbånd i hjørner. I denne boken får man gode forklaringer på ALT sånt. Jeg leser i den stort sett hver dag.

Denne boken fikk jeg av ei venninne. Den er kjempekul og har mange morsomme oppskrifter på både klær og leker etc. Jeg har ikke testet ut oppskriftene enda, men gleder meg til å sette igang!

Elsebeth Gynther er velkjent for de fleste som både syr og har små barn. Bøkene hennes er virkelig ikke lette å få tak i.
Gleden var ekstrem da jeg fik disse to bøkene av en god venninne!
Børnetøj du selv kan sy 0-4 år har jeg fått kopiert opp en masse fra en annen veninne, så nå ønsker jeg meg hennes bok om voksentøj, da er vel bokparken i ferd med å bli komplett.. ;-)

Ingen kommentarer: