onsdag 25. mai 2011

Shamukjole “Ikke bare mandagsBlues” (m/Prosjekt Julia bidrag)

DSC_9026

Ingvild er en skjønn dame som bodde 2 hus unna meg i barndomsåra. Vi mistet kontakten i mange, mange år, men via Facebook fant jeg henne igjen, og jammen er hun ikke like herlig og glad enda. Fiiiine Ingvilden!

DSC_9031

Til helgen skal det være musikkfest i Egersund; Dalane Bluesfestival.
Er du “True Blood” fan, vil du nok dø litt når du hører at Jace Everett skal være der… det gjør nemlig jeg.
I tillegg skal Beth Hart spille og stolt som jeg er; min gode venn: Ingvild Stene Sonesen! Fantastisk!

DSC_9019

Ingvild er ei fargerik dame med ett fantastisk hår som kommer til å gløde i denne kjolen!
Jeg GLEDER meg til å se den på!

Hun kom snikende på døra her på søndag, med en utslitt yndlingstopp hun lurte på om jeg kunne lage en kjole utifra.
Det var bare det at den måtte være ferdig til torsdag.
Joda, jeg har det travelt, men jeg elsker utfordringer.. ikke minst var det jo en god anledning til å pushe meg selv litt. Sånt liker vi jo, faktisk.

Kjolen ble sydd i farger som er perfekte til Ingvilds lange, rødflammede hår.
Toppen ble klippet opp og brukt til dekor i form av midjebelte, Bluesnoter og ett kjærlighet-til-musikken-hjerte på ryggen. Litt overraskelser under håret må man ha. Tjihiii…


DSC_9023DSC_9017

Kjolen er i str. 42 1/2 sånn ca, så nå krysser jeg alt jeg har for at den faktisk passer damen.

Ha en strålende onsdagskveld! Smilefjes

DSC_9028

PROSJEKT JULIA er i gang!
Denne gangen har jeg øvd meg på v-hals med ribb.
Halsen er sydd på som en vanlig ribb, etter å ha klippet en v-halsåpning i toppen.
Når ribben er sydd på plass, har jeg brettet den på baksiden og sydd en liten rettsøm for å markere V-en.

Ønsker du en tutorial på dette?
Jeg lager selvsagt om ønskelig. Smilefjes

4 kommentarer:

anita sa...

så stilig kjole...skal på bluesfestivalen selv,,skal se etter kjolen...

byJanne sa...

Tøff kjole!! Hun blir nok sikkert en flott dame i kjolen.

Forresten, ja takk på tut. :-)

Prinsesse Vilikke sa...

Perfekt!!

BirjitB sa...

Kjempe fin!:-)