søndag 8. mai 2011

Min egen variant av Prosjekt “Julia Child”

I kveld så jeg en film basert på en sann historie: “Julie & Julia”.
Julie_and_julia(4)

Filmen var fantastisk inspirerende, ikke i forhold til å lære meg å lage 524 matoppskrifter på 365 dager, men i form av å stadig og hele tiden lære meg noe nytt innen søm og design!

Jeg kjente meg helt YR da rulleteksten kom!

Jeg har hverken tid eller energi til å sy nye ting, OG blogge dem hver dag. Men mitt mål skal være å:
Lære meg nye teknikker, eller nye mønstre hver uke!

Det vil faktisk si at jeg skal ha prøvd 52 nye ting i løpet av ett år, alt i fra små triks som gjør noe lettere, til større utfordringer som prinsessesøm, krager, silkesøm osv…
Jeg kan ikke forstå annet enn at dette må være ett fantastisk spennende prosjekt!

Problemet mitt er at vi er mitt i “selge hus og flytte ut av byen”-prosjekt. Så jeg må være åpen for at enkelte uker må falle bort i “Julia Prosjektet mitt”. Men Hey, hva gjør vel det! Jeg trenger jo ikke å avslutte prosjektet om ett år? Hvem sier at man som kreativ nerd noen gang blir utlært? Smilefjes som blunker

Det hadde vært supergøy om flere hang seg på prosjektet, så kunne vi dele erfaringer og tips om nye teknikker og morsomme mønstre som skal testes ut.
Det behøver ikke være avanserte utfordringer i det hele tatt, jeg ser for meg at jeg en uke vil teste ett annet kjolemønster til barn, eller en haremsbukse til meg, eller en sminkepung med glidelås etter mønster… ja, jeg vil egentlig bare utvide min erfaring og prøve nye ting hele tiden. Smilefjes

Hva skal jeg kalle prosjektet mitt?
- Prosjekt Julia
- Julia
- Fly high
- Grow
- Prosjekt Mer
- Hverdags Nerd
- Prosjekt Duracell

Jeg tar gjerne i mot tips.. hehe… Dette blir GØY!

PS. Følg med på bloggen, for i morgen ELLER mandag vil jeg annonsere en ny GIVE AWAY! Jippi!!!

9 kommentarer:

Libe sa...

Prosjekt Julia röstar jag på :)

Hege sa...

Prosjekt Julia stemmer jeg også for, og jeg er definitivt med :-)

ohelene sa...

Artig ide! Lar meg inspirere, men ser at tida dessverre ikkje strekk heilt til til så mykje søm som eg skulle ynskje for tida.

Gry Cecilie Norland sa...

Kult ;) jeg tar en 1 - 5 nye ting i måneden.. kommer vel egentlig veldig på form,vær og vind ;)
Kall det Julia :) la hoved årsaken til prosjektet minnes!!

Tone sa...

Genialt Anita,burde kastet meg med på dette....men det er tiden da:)
Må tenke litt.....
Kanskje vi må treffes når du flytter til Flekkefjord.....
Stemmer også for Julia:)

Berna Marie sa...

God idé! Jeg syntes Grow var best, det sier så mye og er veldig inspirerende!:)) Gleder meg til å følge med på bloggen din, lære mer og bli inspirert!

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Hverdagsnerd! :D

Shamu sa...

Så gøy at dere syns det er ett spennende prosjekt, og enda mer gøy om dere slenger dere med! :-)

Jeg skal gi det ett par dager, så bestemmer jeg meg for navn. Nå er jeg snart ferdig med rydding og sortering i forkant av salg av hus, så da har jeg mer tid til å sy. Jippi!

LeneSol sa...

Dette prosjektet er akkurat noe for meg! Som nybegynner har jeg lyst å lære meg "alt". Syns Julia eller Grow var passende navn:-)