torsdag 26. mai 2011

Redesignkjole “Snurr, snurr, snurr oppå gresset” (+Julia)

DSC_9042

En lokal dame som jobber på min gamle arbeidsplass, bare ikke på min avdeling, en dame som ikke liker kjoler, men som nå gjør det, for hun har allerede 2 stk Shamukreasjoner… ja, denne damen kom til meg med en fantastisk kul Jeans Jumpsuit som hun ønsket å gjøre om til kjole… en kjole til.. til damen som ikke liker kjoler.
Jeg er STOLT!

Jeg glemte selvsagt å ta før bilder av buksedressen, men den kunne minne om denne, bare med glidelås i fronten:

6a00d83451cbb069e201156fa039f9970c-800wi

Kjolen skal hun danse i. Hun liker nemlig å danse!
Ekstra gøy er det om det er så mye liv i kjolen at man kan kreve ekstra plass på gulvet. Det er nemlig en fordel om man danser stort, og det gjør man jo om man liker å danse. Jeg gjør ihvertfall. Gjerne oppå bordet også.

DSC_9047

Har man stor kjole kan man også kreve plass om man skal blåse blåseblomster. Det er noe min modell Gry gjør hver torsdag. Kjolen virket til det også.

DSC_9037

Jeg klippet Jumpsuiten av rett under glidelåsen i livet.
Så lagde jeg snurreskjørt av bomull med skikkelig 50-talls prikker, og sydde dette på. Fin,fin, fiiint!
På brystet har hun fått en blomst laget av samme stoff, med en hvit knapp i midten.
Skjørtet er kantet med rødt skråbånd.

Nå håper jeg damen blir fornøyd, hvis ikke har den ihvertfall begynt å trives her hjemme hos meg… *kremt*

Størrelse: 38

Prosjekt Julia: Nytt skjørtemønster tegnet utifra Gry sitt snurremønster, samt ny versjon av pynteblomst. Da har man erfart 2 nye ting på denne kjolen. Tjohei!

Takk Gry, nok engang, for formidabel modellinnsats!
Hva skal jeg gjøre når jeg flytter til Flekkefjord og trenger modell? Hulk!

DSC_9046DSC_9041

7 kommentarer:

Polkadots sa...

knall flott snuppa. skikkelig dansekjole. <3

mamma i nord sa...

Fy fela noe så stilig.

Det er utrolig å se hva du klarer å finne på ut av avlagte klær.

Lykke sa...

Knall flott kjole og redesign! Hadde faktisk noe lignende dette for 10-12 år siden, kjøpt på Vero Moda, fikk lyst til å finne den igjen og sy kjole av den, hehe...

Prinsesse Vilikke sa...

Så flott kjole! Den var knall!!

Cecilie sa...

Åh fantstisk flott! :)

sjeroks sa...

Du er som vanlig helt RÅ. Jeg ELSKER den:D

EllenSand sa...

Fantastisk kjole. Du er rå på redesign!
Ellen :)