torsdag 16. juli 2009

My new BFF – Babylock Imagine1

I slutten av Oktober 2008 fikk jeg min aller første Overlock – en Janome ML644D.
Hvordan jeg skaffet meg denne er en egen historie i seg selv, den kan dere lese om HER.

HPIM3152

Jeg har dog alltid drømt om en BABYLOCK, men de er temmelig dyre, så jeg så ikke at jeg kom til å få råd til det på lenge, og tålmodighet er jeg ikke født med.
Derfor var det genialt å kunne kjøpe en kjempegod maskin som jeg faktisk hadde råd til.

Janomen har jeg hatt stor glede av siden jeg kjøpte den, men nå var det på tide å avansere til DRØMMEN, endelig var det min tur til å få en Babylock.

Jeg tok kontakt med Sysiden.no for å høre om jeg kunne få innbytte på Janomen.
Det kunne jeg.

Nå står endelig Babylocken på plassen sin, den er testet og GODKJENT.

Jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med min Babylock Imagine, og jeg lover å dele mine erfaringer med dere underveis.
Foreløpig elsker jeg det faktum at den har lufttreing som gjør treing til en lek, samt automatisk trådspenning som gjør at jeg slipper å tenke på nesten noenting. Hurra!

HPIM3213HPIM3214

4 kommentarer:

GRASRODA sa...

Gratulerer med ny maskin!
Hva er forskjellen på en overlock og en babylock maskin?
Jeg vurderer å kjøpe overlock i løpet av høsten. Har du noen tips?
Jeg har sett litt på noen ulike varianter og merker, og de variere i pris fra ca. 4-10 000 kr. Jeg har blitt anbefalt den dyreste, den har blant annet display, og mange automatiske innstillinger. Jeg skal på nytt sykurs til høsten, så jeg tenkte å vente med å kjøpe den til jeg har vært gjennom litt der først. Kjekt å vite litt å få prøve litt før en investere i noe som skal brukes mye:)
God helg om litt... :)

Shamu sa...

Hei Cathrine

En Babylock er en overlock maskin.
Det e bare merket som heter Babylock.
Babylock har to hovedmodeller, Babylock Imagine (som er denjeg har, en ren overlock maskin) og Babylock Evolve som er en kombinert overlock og coverlock maskin hvor du kobler om etter hva du skal bruke.

Grunnen til at jeg ønsket meg en Babylock, er at den har noen fordeler i forhold til andre overlocker.
Babylocken har ett luft treing system,som gjør at man putter tråden inn i ett hull og trykekr på en knapp, vips er tråden tredd. Genialt og litt luksus.
Å tre en vanlig overlock maskin går gulle fint det også. Det krever kun litt øvelse og tålmodighet.
Jeg har jo sydd på en Janome ML644D siden oktober og har vært kjempefornøyd.
Men som sagt; litt luksus.

En annen fordel er også at Babylocken har automatisk trådspenning, noe som er en stor fordel.
JEg har knota fælt med å finne riktig innstilling på den andre. Noen perioder er det ingen problem, andre bruker jeg litt tid på å finstille.

Det er ganske stor prisforskjell på disse maskinen. Så er man usikker og ikke vil ta seg råd til noe man ikke engang er sikker på om blir brukt mye, ja så ville jeg ikke kjøpt en Babylock, den koster nesten 9000,- i motsetning til Janomen som jeg betalte 4600,- for.

Lykke til med valget! :-)

Botilda sa...

Grattis till nya maskinen! Överst på min lista står en Evolve – men det kommer att dröja innan jag tar mig råd till en sån. Berätta gärna mer om Imaginen när du hunnit använda den mer.

GRASRODA sa...

Takk for svar:)
Den hørtes jo genial ut den babylocken!! Men litt dyr ja, til førstegangsinvistering på overlock for min del..
Jeg tror jeg satser på litt praktisk innføring av maskinen i bruk på sykurset før jeg bestemmer meg. Men det frister litt med alle disse enkle løsningene der en bare kan trykke på en knapp og alt av automatiske innstillinger går som en lek ...sukk:)
Uansett, lykke til med alle de fremtidige prosjektene du tryller frem i sammen med den nye "babyen"!
God sommer;)