torsdag 16. juli 2009

Shamukjole “Keiko kommer tilbake”

HPIM3212

Min kjære mann, alias “Keiko” er en mye mer tålmodig sjel enn sin Fru.
Når vi da snakket om å lage kjolemønster i flere størrelser (34-44) utifra mitt mønster i str 40, så mistet jeg litt motet.
Er det noe jeg ikke liker, så er det å tegne og lage nøyaktige mønster fra bunn. Noe som jo ofte er nødvendig.
Jeg liker å fortelle hvordan jeg vil ha det, sette sammen stoffer og farger og så sy det. Altså selve design delen er den jeg elsker.
Heldigvis er min mann en mann som liker slike detaljer, når han først er kommet i gang vel og merke.
Det er lenge siden dette ble planlagt, men nå kom vi endelig nesten i mål

Her er første prøvekjole ut, etter “The Killer Whale Production” team.
Neste kjole vil bli noe annerledes over skulder/arm, samt lenger under brystet.
Til meg og mine enorme fordeler (jada, det var ironisk), så fungerer den perfekt. Men om man har litt større enn meg, vil den bli trang over brystet.

Anyway. Denne kjolen kommer til å bli brukt masse. Utrolig deilig og sitter som ett skudd.

Her har jeg brukt CoverProen og kantebåndsapparatet for å lage ett fint kantebånd ut av brun ribb.
HPIM3203

Den brune ribben er tatt igjen i sirkelen bak eplet og skaper på den måten en herlig helhet.
HPIM3201

Brun knapp på brystet og mønstrete jersey som kontrastbånd under brystet.
Samme Jersey er brukt som kant nede på kjolen, samt som eple i den brune sirkelen. Fargene harmonerer perfekt mot det brune og den mørk orange fargen i selve kjolen.
HPIM3202 


Merkelappen er sydd på det ene 3/4 lange ermet.

HPIM3204
HPIM3208

3 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Dere er ett flott team!Knallflott kjole ble det!

Shamu sa...

Tusen takk vennen!!

duBedåre sa...

Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet for "mønstermas"... Trøsten er at det genererte godt samarbeid! Og nok en nydelig kjole... (o: